برای تصفیه خون چه بخوریم؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصفیه خون می‌تواند از بروز بیماری‌های خطرناکی مانند سکته جلوگیری کند و در داشتن پوستی زیبا و شفاف نیز تاثیر مهمی داشته باشد.
تصفیه خون

خون یکی از اساسی‌ترین بافت‌های بدن است. عملکردهای مهم بدن از انتقال اکسیژن گرفته تا رساندن مواد مغذی و هورمون‌ها به بافت‌ها، از طریق خون انجام می‌شود. کبد و کلیه‌ها در بدن مسئول تصفیه خون هستند. در کنار کار این اندام‌ها، مصرف برخی مواد غذایی نیز در تصفیه خون از آلودگی و بیماری‌ها موثر است. در این مطلب از مجله دلتا برخی از این مواد غذایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آب لیموترش

آب لیموترش ماهیت اسیدی دارد و می‌تواند سطح pH را تغییر دهد. بنابراین در دفع سموم از خون گزینه مفیدی محسوب می‌شود. چراکه بسیاری از ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا قادر به زنده ماندن در محیط اسیدی نیستند. برای کمک به تصفیه خون می‌توانید آب لیموترش را در یک لیوان آب گرم ریخته و قبل از صبحانه بنوشید.

آب انار

آب انار حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. نوشیدن آب انار طبیعی به کاهش تجمع کلسترول در خون و تصفیه هر چه بهتر خون کمک می‌کند.

ریحان

ریحان یک گیاه عالی برای تصفیه خون و دفع سموم از خون، کبد و کلیه است. این گیاه خاصیت ضد التهابی داشته و به دفع سموم بدن از طریق ادرار کمک می‌کند.

سم زدایی خون

آب زرشک

آب زرشک نه‌تنها خون، بلکه کبد، کلیه‌ها و دستگاه گوارش را نیز پاک‌سازی و سم‌زدایی می‌کند. این نوشیدنی خوش‌طعم حالت تهوع، سنگ صفرا، سوء هاضمه و سنگ کلیه را از میان می‌برد.

زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه با التهاب و بسیاری از مشکلات دیگر بدن مقابله می کند. همچنین زردچوبه به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. برای تاثیر بهتر این ادویه در تصفیه خون، آن را با مقداری شیر ولرم ترکیب کنید.

آب

آب یک سم‌زدای طبیعی است. بنابراین هرچه آب بیشتری بنوشید خون خالص‌تری خواهید داشت. آب به دفع سموم بدن و جلوگیری از غلظت خون کمک می‌کند. همچنین آب کافی در جریان یافتن مواد معدنی و ویتامین‌ها در بدن تاثیرگذار است.

سم زدایی خون در طب سنتی

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین C، امگا ۳، کلسیم، پتاسیم و منگنز است و سموم خون را از بدن دفع می کند.

چغندر

چغندر به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدانی به نام بتالاین و همچنین وجود نیترات، در تصفیه خون موثر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تقویت کبد با چند کار آسان را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  4. مادرسادات

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۴۱ ب٫ظ

    باعرض سلام خسته نباشید بسیار عالی بود موفق باشید

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۰ ب٫ظ

      با سپاس از همیاری شما کاربر عزیز فرهیخته.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…