کرونا در کمین افراد چاق

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با اعمال قرنطینه‌های متعدد و کاهش تحرک و افزایش استرس در افراد، چاقی بیش از پیش به معضلی خطرناک تبدیل شده است.
کرونا و چاقی

بعد از مطالعه و بررسی پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده‌اند، متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که اضافه‌وزن دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به نوع جدی‌تر ویروس کرونا و حتی مرگ ناشی از آن هستند. به‌گفته پژوهشگران هیچ زمانی مثل این دوره همه‌گیری کرونا، کاهش وزن و جلوگیری از چاقی ضرورت نداشته است. در این بخش از مجله دلتا می‌خواهیم ارتباط کرونا و چاقی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا افراد چاق بیشتر در خطر بیماری کرونا قرار دارند؟

فشار چربی‌های بدن به ریه‌ها

میزان زیاد چربی در سینه و شکم به ریه‌ها فشار می‌آورد و به افراد چاق اجازه نمی‌دهد به‌راحتی ریه‌هایشان را از هوا پر کنند. این کاهش گنجایش ریه‌ها به فشارها و مشکلات تنفسی دیگر در بیماران می‌افزاید. در نتیجه زمینه برای درگیری بیشتر و سخت‌تر ریه‌ها در صورت ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد.

نیاز بیشتر به اکسیژن

تحمل وزن زیاد، نیاز بدن به اکسیژن را افزایش می‌دهد. بعضی از افرادی که اضافه وزن دارند، ممکن است به‌آهستگی نفس بکشند یا تنفس‌شان به‌قدری آهسته باشد که نتوانند اکسیژن لازم را به بدن برسانند. این عوامل حتی در زمان سلامتی هم فشار زیادی بر قلب و ریه‌ها وارد می‌کند.

 علائم کرونا

چربی، منبعی برای ایجاد التهاب

بر مبنای نتایج پژوهش‌ها درباره ارتباط چاقی و کرونا، بافت‌های چربی می‌توانند خود منبعی برای التهاب مهارنشدنی باشند. این امر می‌تواند به اندام‌هایی مانند ریه‌ها آسیب برساند. از طرف دیگر، افراد چاق معمولا سیستم ایمنی نامتعادل و ضعیفی دارند. میزان سیگنال‌های التهابی در خون این افراد زیاد است. یعنی سیستم ایمنی آنها به عفونت ویروس کرونا واکنش افراطی نشان می‌دهد.

آیا من اضافه‌وزن دارم؟

بر اساس معیارهای جهانی افرادی اضافه‌وزن دارند که شاخص تود‌ه بدنی (BMI) آنها ۲۵ تا ۲۹٫۹ است. افرادی که BMI آنها ۳۰ تا ۳۹/۹ باشد به چاقی افراطی مبتلا هستند. روش دیگری برای اندازه‌گیری میزان چاقی، از طریق اندازه‌گیری سایز کمر است. مردانی که سایز کمرشان بیشتر از ۹۴ سانتی‌متر و زنانی که سایز کمرشان بیشتر از ۸۰ سانتی‌متر باشد، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا واکسن کرونا بدن را آهن‌ربا می‌کند؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…