خریداران مسکن با ۱۶۰میلیون وام خانه‎دار‎ می‎شوند؟

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خریداران مسکن با افزایش میزان تسهیلات خرید، باز هم توان خرید خانه مناسب خود را نخواهند داشت.
خریداران مسکن

خریداران مسکن با ۱۶۰میلیون وام ‎خانه‎دار می‎شوند؟ ۱۶۰میلیون تومان وام چند مترمربع خانه در تهران می‌شود؟ برخی کارشناسان مسکن معتقدند: زیاد شدن تسهیلات مسکن برای خریداران هیچ مشکلی را برطرف نمی کند و اگر این تسهیلات به انبوه سازان مسکن اعطا و سپس به خریداران مسکن منتقل شود؛ می تواند بار تورمی کمتری را به این کالای سرمایه‎ای تحمیل کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین، با چندبرابر شدن قیمت مسکن، توان خریداران واقعی مسکن بسیار کاهش یافته است. آمارهای بانک مرکزی و وزارت مسکن و شهرسازی نشان می‎دهد میانگین قیمت مسکن از ۹ میلیون تومان هم بیشتر شده است و با ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن فقط می توان ۱۷ مترمربع از یک خانه را در تهران خرید!

خریداران مسکن

بنابراین یک آپارتمان کوچک ۵۰ مترمربعی، در حدود ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت که نزدیک به ۳۵ درصد قیمت آپارتمان در تهران است و خرید ملک را بسیار دشوار می‎کند. هم اکنون با افزایش شدید قیمت مسکن و اجاره‎بها و از بین رفتن ارزش پول در اثر رشد تورم، صاحب‎خانه شدن برای اغلب خریداران مصرفی، رویایی دور از دسترس شده است.

رشد ۹۰ درصدی قیمت مسکن، بازار را دچار رکود کرده است و زمانی که بازار مسکن در رکود به سر می‎برد، نرخ اجاره از نرخ مسکن پیشی می گیرد.

خبرهای جدید در این شرایط  از بررسی طرحی به منظور افزایش سقف تسهیلات مسکن به ۳۰۰ میلیون تومان حکایت دارد. از طرفی، برخی از کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقدند: افزایش سقف تسهیلات در شرایطی که هنوز بازار به ثبات نرسیده است، می‎تواند بستر را برای رشد دوباره قیمت‌ها در شرایط  رکود بازار مسکن و کاهش ساخت و ساز، آماده کند.

برای دیدن مطالب بیشتر در ارتباط با اخبار روز مسکن، از صفحه‎های  خبر و گزارش و اخبار مسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…