رهایی از گلودرد با بهترین روش‌های خانگی

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گلودرد در اثر تجمع آلودگی یا عوامل بیماری‌زا در بافت لوزه‌ها و تورم این بافت‌ها ایجاد می‌شود.
روش درمان خانگی گلودرد
گلودرد ناراحتی است که ربطی به فصل گرما و سرما ندارد. بخصوص در یک سال و نیم اخیر با گسترش ویروس کرونا، درد و تورم در گلو علامت مهمی تلقی می‌شود. گلودرد می‌تواند علت‌های دیگری نظیر آلودگی هوا، برگشت اسید معده و حساسیت نیز داشته باشد. برای یادگیری چند روش درمان خانگی گلودرد با بخش سلامت مجله دلتا همراه شوید.

سیر

مشهورترین روش درمان خانگی گلودرد مصرف سیر است. برای استفاده از سیر به منظور درمان گلودرد، فرد باید سیر تازه را خرد کند و حین جویدن هر از گاهی نفس عمیق بکشد تا آلسین موجود در سیر به گلو برسد. آلیسین ماده‌ شیمیایی موجود در سیر است که می‌تواند باکتری‌های عامل گلودرد را از بین ببرد.

لیمو

لیمو با از بین بردن مخاط اضافه باعث درمان گلودرد می‌شود. همچنین ویتامین C فراوانی که در لیمو موجود است به‌طور موضعی و مستقیم با عوامل بیماری‌زای موجود در گلو مبارزه می‌کند.

درمان خانگی گلودرد

دارچین

دارچین به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی می‌تواند در درمان گلودرد بسیار مفید باشد. دارچین را می‌توان با پودر فلفل سیاه و یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و روزی دو تا سه مرتبه غرغره کرد. مصرف روزانه مخلوط عسل و دارچین نیز تاثیر فراوانی بر درمان گلودرد دارد.

انار

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار به کاهش التهاب ناشی از گلودرد کمک می‌کنند. یکی از روش‌های استفاده از انار برای درمان گلودرد این است که پوست انار در ظرفی که سه یا چهار لیوان آب دارد به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه جوشانده شود. محلول حاصل هم به‌شکل دمنوش و هم با غرغره کردن در درمان گلودرد موثر است.

سرکه سیب

سرکه سیب خواص ضدباکتری دارد و می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها از جمله گلودرد را درمان کند. نوشیدن مخلوط سرکه سیب، عسل و آب تاثیر قوی در رفع تورم و التهاب گلو دارد.

درمان گلودرد

میخک

مخیک حاوی اوژنول است که باکتری‌های گلو را از بین می‌برد و درد را کاهش می‌دهد. تهیه دمنوش و جویدن آرام میخک موجب آزاد شدن اوژنول می‌شود. این ماده طبیعی موجب بی‌حس شدن گلو شده و گلودرد را کاهش می‌دهد.

شیرین بیان

مصرف شیرین‌بیان یک روش درمان خانگی گلو درد مطمئن و موثر است. غرغره کردن محلول آب و شیرین بیان می‌تواند تاثیر زیادی برای بر طرف کردن علائم گلودرد داشته باشد. زنان باردار و شیرده و همچنین مبتلایان به دیابت نباید از شیرین‌بیان استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان فوری سردرد در خانه را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ق٫ظ

    دمت‌گرم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…