خواص بی‌نظیر دمنوش هلو که از آن بی‌خبرید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چای هلو ابتدا در فرهنگ طب سنتی چین تهیه شد. سپس سایر مردم دنیا از خواص این چای آگاهی پیدا کردند.

هلو یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است که می‌توان از آن بصورت تازه، کمپوت یا بعنوان چای استفاده کرد. این‌که از پالپ، پوست، عصاره یا حتی برگ درخت هلو برای تهیه چای هلو استفاده شود، کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد اما خواص چای هلو نهایتا براساس همین انتخاب تعیین می‌شود. در این مطلب از دلتامگ به خواص دمنوش هلو می‌پردازیم.

خواص دمنوش هلو

دمنوش‌ هلوی آماده و بسته‌بندی‌شده دارای ارزش تغذیه‌ای کمی هستند. اما اگر از میوه تازه و کامل هلو یعنی پالپ میوه و پوست آن برای تهیه چای هلو استفاده شود، چای هلوی نهایی به منبع خوبی از ویتامین‌ها و املاح تبدیل می‌شود. تحقیقات گوناگونی نشان داده‌اند که مصرف دمنوش هلو دارای فواید مختلفی برای سلامت بدن است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

کمک به کنترل چاقی

چای تهیه‌شده از شکوفه هلو در فرهنگ‌های مختلف برای کاهش وزن استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که مواد شیمیایی گیاهی موجود در شکوفه هلو دارای اثرات ضدچاقی هستند. این ترکیبات به پاکسازی خون از ذرات چرب‌های مضر نیز کمک می‌کنند.

پیش‌گیری از سرطان

هلو از بهترین منابع برای دریافت ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است. مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که مصرف پوست هلو، بالاترین سطح از ترکیبات گیاهی ضدسرطان را به بدن می‌رساند.

این ترکیبات مغذی گیاهی از اهمیت ویژه‌ای در تغذیه انسان‌ها برخوردار هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و درنتیجه به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می‌رسانند.

مطلب پیشنهادی:  خورشت بادمجان بدون گوشت + ویدئو

خواص هلو

خاصیت‌ ضدالتهابی

هلو حاوی ترکیباتی به‌نام کاروتنوئید است که نوعی از رنگدانه‌های گیاهی محسوب می‌شوند. دریافت منظم کاروتنوئیدها برابر با ورود مواد مغذی مهمی مانند ویتامین A به بدن است. کارتنوئیدها خطر ابتلا به سرطان‌ها، بیماری‌های چشم و گرفتگی عروق را کاهش می‌دهند.  پوست هلو حاوی بالاترین مقادیر از کاروتنوئیدهاست و بنابراین نباید آن را بدون استفاده دور ریخت. می‌توان از پالپ هلوی تازه همراه با پوست آن برای تهیه یک چای هلوی باکیفیت و مغذی استفاده کرد.

محافظت از بدن در برابر دود سیگار

نیکوتین به بافت‌های بدن آسیب می‌رساند و همین آسیب‌ها می‌توانند به بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ریوی و سرطان منتهی شوند. مصرف عصاره گوشت هلو می‌تواند استرس مخرب وارد شده به سلول‌ها و اندام‌های مختلف بدن را کاهش دهد. در واقع این عصاره که می‌توان آن را از طریق چای هلو به‌دست آورد، متابولیسم نیکوتین را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که نیکوتین سریع‌تر از بدن خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

بستن شال و روسری برای مهمانی به سبکی خاص

بستن شال و روسری برای مهمانی در ظاهر شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در واقع پوشیدن شال …