ایده‌هایی کاربردی برای نظم دادن به آشپزخانه

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با داشتن آشپزخانه‌‌ای منظم خیلی بهتر می‌‌توان روی کارهای مهمی چون پخت‌ و پز، آماده‌سازی غذا و درنهایت نوش جان کردن آن متمرکز شد.
ترفندهای نظم دهی آشپزخانه

اجرای یک طراحی زیبا در آشپزخانه و اجرای ایده‌هایی در زمینه دستیابی به یک آشپزخانه منظم از جمله نکاتی است که بیشتر افراد به دنبال آن هستند. ساماندهی فضای آشپزخانه از آن جهت که وسایل زیادی در آن وجود دارد، کمی مشکل بنظر می‌رسد. در این مطلب از مجله دلتا ترفندهای نظم دهی آشپزخانه ارائه می‌شود.

استفاده از یک طراحی کاربردی

یکی از ترفندهای نظم دهی آشپزخانه، خرید و استفاده از وسایل کاربردی است. به این منظور می‌توانید از تقسیم کننده‌هایی که درون کابینت و کشوهای آشپزخانه قرار می‌گیرند، استفاده نمایید.

استفاده از کابینت در اندازه‌های متفاوت

استفاده از کابینت‌هایی در سایزهای متفاوت این امکان را برای شما فراهم می‌کند، که هر وسیله‌ای را سر جای خود قرار دهید.

برای مثال این امکان برای شما فراهم می شود که وسایل کوچک را در کابینت‌های کوچک و وسایل بزرگ‌تر را در کابینت‌های بزرگ‌ قرار دهید. در این صورت کابینت‌ها از نظم برخوردار خواهند بود.

نظم دادن به آشپزخانه

استفاده از شلف‌های شناور

استفاده از شلف‌های شناور می‌تواند ایده مناسبی برای استفاده در ساماندهی وسایل در آَشپزخانه باشد. نکته‌ای که در استفاده از شلف‌ها باید به یاد داشته باشید، چیدمان منظم آن‌ها است.

بهتر است برای چیدمان این گونه شلف‌ها از وسایلی که رنگ و شکل یکسانی دارند، استفاده نمایید. انجام این کار بر زیبایی آشپزخانه نیز تاثیرگذار است.

نظم آشپزخانه

استفاده از جزیره در آشپزخانه

استفاده از یک جزیره که در آن فضایی برای نگهداری از وسایل وجود داشته باشد، ایده‌ای مناسب برای استفاده در آشپزخانه است. نکته مهم این است که در آن هم فضای باز و هم فضای بسته برای نگهداری از وسایل وجود داشته باشد.

نظم آشپزخانه

از فضای بسته محفظه‌های نگهدارنده می‌توانید برای قرار دادن وسایلی که تمایل دارید در معرض دید نباشند، استفاده نمایید. فضای باز جزیره نیز می‌تواند مکان مناسبی برای قرار دادن وسایل تزئینی مانند بشقاب‌های تزئینی باشد.

استفاده از قلاب‌های آویز

استفاده از قلاب در آشپزخانه و آویز کردن ماهیتابه‌ها می تواند ایده مناسبی برای ساماندهی فضای کابینت باشد. استفاده از این ایده در دکوراسیون آشپزخانه کوچک نیز می‌تواند به شما کمک کند. انجام این کار باعث می‌شود فضای کابینت‌ها نیز خالی مانده و از آن برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده نمایید.

استفاده از قلاب‌های آویز

استفاده از یک طراحی ساده

یکی از بهترین ایده‌هایی که می‌توانید در زمینه طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید، اجرای یک طراحی ساده است. بطور کلی اجرای یک طراحی ساده و مینیمال نکته‌ای کلیدی در دستیابی به یک آشپزخانه منظم است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب پرده خانه خود را انتخاب کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…