زیباترین مدل‌های پرده برای دکور خانه شما

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده در جذابیت و زیبایی اتاق بسیار موثر است و یک حریم خصوصی برای اتاق به‌وجود می‌آورد. همچنین به تنظیم میزان تابش نور خورشید هم کمک می‌کند.
 مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون

امروزه مدل‌های متنوعی برای دوخت پرده وجود دارد که با توجه به سبک به‌کار رفته در دکوراسیون داخلی و همچنین سلیقه مخاطب از آن‌ها می‌توان استفاده کرد. در این مطلب از دلتامگ به معرفی انواع مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

انواع مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون داخلی

همان طور که می‌دانید پرده نقش بسیار مهم در زیباتر دیده شدن دکوراسیون داخلی شما دارد؛ برای انتخاب انتخاب یک مدل مناسب پرده می‌تواند فضای خانه شما را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود نشان دهد؛ البته عکس آن هم می‌تواند اتفاق بیوفتد؛ بنابراین اگر قصد تعویض و یا خرید پرده جدید را دارید، بهتر است مدل‌های متنوع را بشناسید تا راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید.

پرده والان‌دار

پرده والان‌دار یکی از انواع مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون بوده که بین افراد مختلف بسیار محبوب است. در این مدل پرده برای والان پرده از پارچه‌ای به عنوان شال یا والان بر روی پرده زیرین استفاده می‌شود. در صورتی که پرده زیرین ساده است، بهتر است از یک پارچه‌ طرح‌دار برای والان بهره بگیرید.

 مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون

پرده پیلی‌دار

این پرده سادگی بسیار جذابی دارد. در عین این سادگی فضای مورد نظر را بسیار زیبا و دلربا می‌کند. این نوع پرده برای اتاق‌هایی که سقف کوتاه دارند بسیار مناسب است. همچنین سقف این اتاق‌ها را بلندتر جلوه می‌دهد. این پرده‌ برای پنجره‌های کم‌عرض هم گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

 مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون

پرده ترکیبی

در این مدل از پرده دو پارچه ساده و طرح‌دار با هم ترکیب می‌شوند. باید توجه کنید که رنگ پرده با دیگر اجزای اتاق از قبیل مبلمان و کوسن‌ها تطابق داشته باشد. یک پارچه رویی برای این پرده‌ها دوخته می‌شود. این پارچه‌ها معمولا طرح‌دار هستند و به آن دکور پرده می‌گویند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با کمترین هزینه منزل خود را نو کنید سر بزنید.

 مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون

پرده شید رول

برای پنجره‌هایی که رو به داخل باز می‌شوند این نوع پرده‌ها بسیار مناسب هستند. این مدل پرده‌ها، حالت بالا رونده دارند. بنابراین زمانی که جمع می‌شوند، درون محفظه‌ای استوانه‌ای شکل قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید پرده شید رول حالت تزئینی ندارد. در صورتی که بخواهید، می‌توانید در کنار آن از پرده‌های تزئینی هم استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  خدمات پیچ و رولپلاک نما اوج یاران

پرده رومن

این نوع پرده در حال حاضر یکی از شیک‌ترین انواع مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون است که طرفداران بسیاری دارد. مدل رومن نمونه‌ای از پرده‌های ساده و با ظرافت است که به‌صورت کرکره‌ای باز و بسته می‌گردد.

  • از این نوع پرده بهتر است در مکانی استفاده شود که از طراحی ساده برخوردار است.
  • پرده رومن را از پارچه‌های ساده یا بافت‌دار تهیه می‌کنند.
  • با توجه به سلیقه مشتری می‌توان با پارچه‌های راه راه یا چهارخانه هم طراحی نمود.

یکی از ویژگی‌های این مدل پرده این است که در زیر آن از آستر استفاده نمی‌شود. جالب است بدانید مکانیزم حرکت و تنظیم پرده رومن مانند پرده‌های شید رول است.

 مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون

پرده توری

پرده‌های توری یکی دیگر از انواع پرده‌های ساده است. در سبک مدرن از این مدل پرده بسیار استفاده می‌شود. می‌توانید خانه‌ای شیک با نصب این نوع پرده داشته باشید. این پرده‌های توری بسیار ساده و در عین حال زیبا هستند.

پرده سه بعدی از انواع مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون

یکی از انواع مدل‌ پرده‌ در دکوراسیون، پرده سه بعدی است. این پرده برای اتاق خواب بسیار مناسب است. برای داشتن یک فضای زیبا و منحصربه‌فرد در اتاق خواب از این مدل پرده استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…