از موشک سواری روی زمین تا تسخیر ماه و مریخ!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایلان‌ماسک در حال برنامه‌ریزی است تا بتواند به‌زودی یک نمونه اولیه از وسیله نقلیه‌ای را ارائه کند که شاید تغییردهنده بازی در سفرهای فضایی باشد.
مهم‌ترین برنامه های فضایی

رئیس اصلی شرکت فضایی SpaceX یعنی ایلان‌ماسک، به تازگی برنامه‌های فضایی جدید خود را در جریان برگزاری همایش جهانی فضانوردان با دیگران به اشتراک گذاشته است. برنامه‌هایی که علاوه بر تسخیر ماه و مریخ توسط سفینه‌های فضایی این شرکت و ساختن پایگاه‌های مجهز روی آن‌ها، جابه‌جایی میان شهرهای مهم کره‌ زمین به کمک موشک‌های فضایی اسپیس اکس را نیز در بر می‌گیرد. برای آگاهی از جزئیات مربوط به‌ مهم‌ترین برنامه های فضایی می‌توانید در ادامه‌ این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید.

برنامه های فضایی ایلان ماسک روی زمین

ایلان ماسک قصد دارد از یک سیستم موشکی جدید برای انجام سفرهای بین سیاره‌ای و انتقال انسان‌ها از زمین به مریخ استفاده کند. امری که قرار است برای نخستین بار در سال ۲۰۲۴ میلادی محقق گردد.

حال به نظر می‌رسد که ماسک قصد دارد از این سیستم موشکی جدید در مسافرت‌های طولانی روی زمین و جابه‌جایی میان شهرهای مهم جهان نیز بهره بگیرد. به گونه‌ای که بر طبق ایده‌های او مسافران هوایی از این امکان برخوردار خواهند بود تا توسط موشک‌های ساخت شرکت اسپیس اکس در کمتر از یک ساعت میان نقاط مورد نظر خود روی کره‌ زمین جابه‌جا شوند.

سفر برق آسایی که بهای کلی آن تنها معادل قیمت بلیط معمولی هواپیماهای مسافربری فعلی خواهد بود.

ایلان ماسک در حین تشریح برنامه های فضایی جدید خود به این نکته اشاره کرد که موشک آتی شرکت SpaceX یک موشک فضایی فوق‌العاده پرتوان خواهد بود که قادر است سفینه‌ها‌ی فضایی بزرگ و حجیمی را به مدار زمین حمل کند.

در تکمیل قابلیت‌های این سرویس حمل و نقل فضایی، ماسک و همکارانش در شرکت اسپیس اکس می‌توانند اقدام به طراحی پایگاه‌های فرود متعددی در نزدیکی شهرهای بزرگ جهان نمایند تا این موشک بزرگ و سفینه‌ فضایی اختصاصی آن با فرود روی آن‌ها طیف گسترده‌ای از مسافران را میان این شهرها جابه‌جا نماید.

سیستم موشکی جدید

سیستم موشکی جدید

بطور دقیق و بر اساس آمار و ارقامی که در برنامه‌های فضایی شرکت SpaceX به آن اشاره شد، توسط سیستم موشکی جدید این شرکت؛ مسافرت میان هنگ کنگ و سنگاپور تنها ۲۲ دقیقه به طول خواهد انجامید.

همچنین این رقم برای مسافرت میان دو شهر لندن و دوبی یا لندن و نیویورک تنها ۲۹ دقیقه خواهد بود و مسافرت میان دو شهر لس انجلس و تورنتو نیز فقط ۲۴ دقیقه به طول خواهد انجامید.

در واقع سیستم جدید جابه‌جایی مسافر میان نقاط مختلف کره‌ زمین، سریع‌ترین سیستم حمل و نقلی بشمار می‌رود که تاکنون انسان‌ها اقدام به طراحی آن نموده‌اند. بنابر ادعای رئیس شرکت اسپیس اکس این سیستم جدید حمل و نقل از سرعتی معادل ۲۸۹۷۰ کیلومتر بر ساعت برخوردار خواهد بود. سرعتی که بسیار بیشتر از بیشینه‌ سرعت هواپیمای کنکورد است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بالا آمدن آب دریا، حقیقتی انکارناپذیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…