تاثیرات باورنکردنی تکنولوژی نانو بر دنیای ما

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تحقیقات انجام شده بیان‌گر این است که ما حتی بدون نیاز دائم به وجود نور خورشید از طریق ذخیره کرد‌ن انرژی آن که توسط اتم‌های هیدروژن انجام می‌‌شود، می‌توانیم بصورت همیشگی انرژی خورشیدی را داشته باشیم.
دستاوردهای-مهم-تکنولوژی-نانو

دنیای تکنولوژی نانو تقریبا در همه‌ جنبه‌های زندگی ما تاثیرگذار خواهد بود و تاثیرگذاری آن روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا  به سه مورد از دستاوردهای مهم تکنولوژی نانو اشاره خواهیم کرد:

۱_ انرژی خورشیدی در دنیای تکنولوژی نانو

ذرات کوانتومی‌ یا همان ذرات کوچکتر از اتم، دستخوش تغییر بزرگی هستند تا بتوانند ما را هر چه بیشتر از انرژی خورشیدی بهره‌مند کنند. تصور کنید یک لایه‌ کوانتومی‌ شفاف روی هر جسمی‌ کشیده شود و آن لایه‌ شفاف بتواند مثل یک باتری خورشیدی عمل کند. جالب است که حتی خود شما می‌توانید تبدیل به یک باتری خورشیدی شوید که همینطور که هستید برق هم تولید کنید.

در واقع این اتفاقی است که در دنیای تکنولوژی نانو، دست یافتنی است، چرا که ذرات کوانتومی‌ دارای این توانایی بالقوه هستند و این یعنی ما می‌توانیم هر پنجره‌ شیشه‌ای که در خانه‌مان وجود دارد را تبدیل کنیم به یک سلول خورشیدی و از آن برق و حرارت بگیریم. از طرفی هزینه‌ استفاده از ذرات نانویی برای تبدیل آن‌ها به سلول خورشیدی، زیاد نیست.

دنیای تکنولوژی

۲- آب سالم در دنیای تکنولوژی نانو

یکی از مشکلات بزرگ امروزی، کارخانه‌جات و صنایعی هستند که به آب وابسته بوده و پساب کارخانه‌ای خود را وارد چرخه‌ آب‌های زمین می‌کنند. این پساب حاوی مواد سمی‌ خطرناکی است که به آسانی در طبیعت و به روش طبیعی تصفیه نمی‌شوند و چون وارد چرخه‌ آب‌های کره زمین شده است باعث بروز انواع مسمومیت‌ها در موجودات زنده از گیاه گرفته تا انسان می‌شود. اما اگر به دنیای تکنولوژی نانو قدم بگذاریم می‌‌توانیم این معضل بزرگ را حل کنیم.

می‌توان وارد دنیای نانو شد و اتم‌هایی ساخت که با اتم‌های مواد سمی‌ موجود در آب، مقابله کنند و آن‌ها را از بین ببرند طوری‌که این آب آنقدر سالم شود که حتی قابلیت آشامیدن هم داشته باشد.

از طرف دیگر، به غیر از مواد شیمیایی مسموم که می‌توانند حذف شوند، انواع ویروس‌ها و باکتری‌هایی که به هر دلیل در آب وجود دارند نیز می‌توانند حذف شوند ولی این‌کار فقط با استفاده از تکنولوژی نانو، ممکن خواهد بود چون اندازه‌ یک ویروس ۲۰۰ نانومتر است و فقط با فیلترهایی که کوچک‌تر از این ویروس‌ها باشند می‌توان این ویروس را فیلتر کرد، حالا چه فیلتری بجز فیلترهای نانویی سراغ دارید؟

تکنولوژی نانو

۳- از بین رفتن انوع سرطان‌ها در دنیای تکنولوژی نانو

ذرات نانویی، این اجازه را به ما می‌دهند که داروها را بطور هدفمند وارد بدن انسان کنیم. ذرات نانو به گونه‌ای مهندسی می‌شوند که بتوانند دقیقا وارد هر عضو  از بدن انسان شوند و فقط با سلول‌های سرطانی همان عضو مبارزه کنند بدون اینکه آسیبی به سایر سلول‌های سالم بزنند.

ذرات نانو همچنین می‌توانند با حمل حرارت و گرما، شبیه به شعله‌های آتشی باشند که به سراغ تومورهای سرطانی می‌روند آن‌ها را می‌سوزانند تا از بین بروند.

قطر لوله‌های نانویی از تار موی انسان کمتر است اما می‌تواند به هر درازایی باشد. این لوله‌های نانویی، می‌توانند به تومورهای سرطانی وصل شده آنقدر حرارت به آن تومور برسانند که باعث سوختن غده‌ سرطانی شوند و آن را به کل نابود کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کامپیوتر شبیه مغز با بیش از ۱۰۰ میلیون نورون را در مجله دلتا بخوانید.

 

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ق٫ظ

    عالیه واقعا یه چیز بشه که همه مشکلات سرطانیها حل بشه خانواده هاشون دیگه غمی نداشته باشن

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.
      امیدواریم با یاری خدا .

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  7. علی جعفرقلیزاد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    نانو ایدهال است و باید ار ان بهره برد

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۲ ب٫ظ

      با سلام و سپاس از همراهی صمیمانه شما و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمندتون.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…