هزینه ها را با اثر انگشت پرداخت کنید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدت زیادی از حضور پول دیجیتال و کارت‌های اعتباری در زندگی روزمره ما می‌گذرد اما این پول‌ها و کارت‌ها تغییر چندانی در نحوه خرید و پرداخت هزینه و سرعت انجام این عملیات نداشته‌اند. به همین دلیل کارشناسان توسعه دیجیتال در تلاش هستند که روشی جدید از طریق سیستم‌های بیومتریک برای پرداخت هزینه‌ها ابداع کنند و در این راه هم به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.
پرداخت هزینه

سیستم‌های جدید، امنیت بسیار بالاتری دارند و سرعت و دقت عملکرد آن‌ها خبر از آینده‌ای جدید پیش روی ما می‌دهد. در کنار این سیستم‌ها، هوش مصنوعی هم توانسته است تجربه کاربر را از خرید کردن تغییر دهد و آن را به سطحی بالاتر برساند. ما در این مطلب از مجله دلتا درباره جدیدترین فناوری‌ها در خرید و پرداخت هزینه صحبت خواهیم کرد. 

پول دیجیتال و تاثیر آن در زندگی ما

پول دیجیتال اگرچه این روزها سبک زندگی و روش پس انداز و خرج کردن را بطور کلی تغییر داده است اما هنوز هم بسیاری از کارها ساده نشده‌اند.

تصور کنید برای خرید به یک فروشگاه رفته‌اید، حال پس از انتخاب اجناس مورد نظر باید در یک صف طولانی بایستید و پس از این که نوبتتان رسید کیف پول خود را درآورده و کارت اعتباری‌تان را به صندوق‌دار تحویل دهید تا آن را در دستگاه کارت‌خوان وارد کند. سپس رمز خود را وارد کنید و اگر سیستم بانکی دچار اشکال نباشد و موجودی کافی باشد پرداخت انجام خواهد شد و شما یک رسید کاغذی دریافت خواهید کرد.

حال بسته به این که چقدر عجله داشته باشید، چقدر خرید در سبد داشته باشید و صف پیش روی شما چقدر طولانی باشد این فرآیند می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. بنابراین پول دیجیتال تغییر چندانی در سیستم پرداخت و خرید روزمره ما ایجاد نکرده و تنها فایده آن حذف پول کاغذی از مبادلات روزمره بوده است.

 پرداخت هزینه با اثر انگشت

تکنولوژی پرداخت هزینه

توسعه دهندگان دنیای دیجیتال در تلاش هستند که تغییری اساسی در این سیستم بوجود آورند و روش‌های پرداخت را به شکلی گسترده‌تر و متنوع‌تر توسعه دهند و در این راه نیز گام‌های مهمی برداشته شده است.

یک نمونه ملموس آن که این روزها هم روز به روز در حال گسترش است پرداخت از طریق سیستم‌های موبایلی است که باعث افزایش سرعت مبادلات شده است و شما در صورت استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص مثل Apple Pay  یا Samsung Pay و یا استفاده از سیستم‌های ارتباطی تلفن همراه، برای پرداخت بسیاری از هزینه‌ها دیگر نیازی به استفاده از پول نقد و حتی کارت کشیدن هم ندارید.

این سیستم‌ها در حال توسعه یافتن هستند و به زودی شاهد بکار‌گیری آن‌ها در ساعت‌های هوشمند، اتومبیل‌ها و حتی انگشتان خودمان نیز خواهیم بود!

پرداخت هزینه با انگشت در محیط!

با توسعه این فناوری دیگر روش‌های پرداخت هزینه بسیار متنوع‌تر خواهد شد و این کار چنان در زندگی روزمره ما عجین خواهد شد که هیچ زمانی برای انجام دادن آن نیاز نخواهد بود.

با توسعه ابزارهای بیومتریک جدید در سیستم‌های فروشگاهی مثل Amazon Go ابزارهای شما مشکلی در ارتباط با سیستم پرداخت نخواهند داشت و حتی محیط اطراف شما هم می‌تواند پاسخگوی درخواست شما باشد و پرداخت هزینه را بدون دردسر و فوت وقت و با امنیتی بسیار بیشتر برای شما انجام دهد.

برای این کار شما فقط به اثر انگشت خود برای شناسایی و پرداخت شدن هزینه از حساب خود نیاز خواهید داشت و با کمک ابزارهایی که اثر انگشت شما را اسکن می‌کنند به سادگی قابل انجام خواهد بود.

شاید تنها ایرادی که بتوان به این سیستم پرداخت جدید گرفت این است که با توسعه چنین سیستمی خرج کردن پول بسیار ساده‌تر خواهد شد و افراد میزان پولی را که هزینه می‌کنند درک نخواهند کرد که البته از این نظر به نفع فروشگاه‌داران خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیرات باورنکردنی تکنولوژی نانو بر دنیای ما را در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…