قیمت های نجومی آپارتمان های نوساز

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت های نجومی آپارتمان در تهران میزان معاملات مسکن را به شدت کاهش داده است.
قیمت های نجومی

قیمت های نجومی آپارتمان های نوساز باعث شده است که متقاضیان نتوانند آپارتمان مناسب خود را خریداری کنند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران، مالکان واحدهای نوساز، نسبت به قیمت‌ های نجومی و نامتعارف خود عقب نشینی نمی‌کنند.

هرچند کارشناسان مسکن معتقدند: بازار مسکن به  دوره رکود نزدیک می‎ شود، اما مالکان و سازندگان واحدهای نوساز، همچنان قیمت های نجومی و بسیار متفاوت برای واحدهای خود ارائه داده و ترجیح می دهند ملک خود را برای فروش آگهی نکنند.

میزان معاملات مسکن به شدت کاهش یافته و اغلب متقاضیان مصرفی  توان خرید خانه با قیمت های نجومی  را ندارند .

گزارش بانک مرکزی حاکی است، هم‎اکنون منطقه یک بالاترین و منطقه ۱۹ شهر تهران پایین‌ترین میانگین قیمت آپارتمان را در هر مترمربع دارند.

قیمت های نجومی

بررسی‌ها نشان می‌دهد در نیمه پاییز، میانگین  قیمت خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در منطقه یک به ۱۹میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و در منطقه ۱۹ تهران به حدود ۴ میلیون تومان در هرمتر مربع رسیده است.

این در حالی است که قیمت پیشنهادی یک مترمربع  از برخی واحدهای نوساز در هر یک از مناطق تهران، بسیار فراتر از نرخ متعارف آن است. جست‌و‌جوی قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌دهد در محدوده سعادت‌آباد قیمت پیشنهادی آپارتمان نوساز از متری ۱۹ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان ارائه می‌شود؛ در حالی که متوسط قیمت آپارتمان مسکونی در منطقه دو حدود ۱۴میلیون تومان در هر مترمربع برآورد شده است.

مشاوران املاک با اشاره به نزدیک شدن بازار مسکن به دوره رکود، به دارندگان  و سازندگان واحدهای نوساز توصیه می‌کنند بهتر است آپارتمان های خود را با قیمت متعارف و مناسب‌تر به بازار عرضه کنند.

برای دیدن مطالب مرتبط با تازه ترین  اخبار خرید و فروش مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و  اخبار مسکن جامع  ترین مجله ملکی ایران، مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…