پیتزا ایتالیایی کلم پیچ با انواع پنیر

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه پیتزا در هر کجای دنیا متفاوت است و انواع گوناگونی دارد. شباهت طرز تهیه پیتزا در همه جای جهان، استفاده از یک پایه خمیری، ریختن مواد روی خمیر و استفاده از پنیر برای انسجام مواد است.
پیتزا گیاهی

پیتزاهای ایتالیایی، به ویژه اگر گیاهی باشند، مورد علاقه بسیاری از مردم هستند. پیتزای کلم پیچ فوق‌العاده خوشمزه است و ناهار و شام هم ندارد، می‌توانید روی آن حساب ویژه باز کنید. طعم‌های مختلفی که از گودا و موزارلا به غذا اضافه می‌شود با سیر، فلفل و نمک در هم می‌آمیزد و شما را به جاهای خوبی می‌برد. دست دست نکنید، همین حالا با کمک طرز تهیه پیتزا گیاهی که در ادامه این مطلب از مجله دلتا آورده‌ایم، آن را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا گیاهی کلم پیچ با انواع پنیر

  • خمیر پیتزای خانگی یا آماده ۴۵۰ گرم
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • پنیر موزارلا ۲۰۰ گرم
  • فلفل قرمز ورقه شده به مقدار لازم
  • کلم پیچ ۲۳۰ گرم
  • پنیر گودا ۱۷۰ گرم
  • سیر تازه ۶ حبه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا گیاهی کلم پیچ با انواع پنیر

مرحله اول

خمیر را دو نصف کنید. هر کدام را در یک کاسه که اندکی روغن دارد قرار دهید و با پلاستیک آن‌ها را بپوشانید. باید حدود یک ساعت در دمای اتاق باقی بمانند.

کلم پیچ و روغن زیتون را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و نمک و فلفل به آن‌ها بزنید. ظرف را تکان دهید و با دست روغن را به تمام سطوح کلم‌ها برسانید. سپس آن‌ها را کنار بگذارید تا یک ساعت مهلت جا افتادن خمیر به پایان برسد. در این فاصله، می‌توانید اجاق را روشن کنید تا گرم شود و سینی یا صفحه استیل پخت پیتزا را با فاصله ۱۵ سانتی‌متر زیر شعله قرار دهید. بهتر است در این مرحله دمای اجاق روی حداکثر قرار گیرد.

مرحله دوم

وقتی همه چیز آماده پخت شد، یکی از خمیرها را به کاسه‌ای حاوی آرد منتقل کنید و تمام سطحش را آردی کنید. سپس آن را به یک تابه پیتزا (فلزی یا چوبی) انتقال دهید و به یک دایره با ضخامتی کم تبدیل کنید. روی آن ابتدا نیمی از پنیر گودای رنده شده و سپس نیمی از پنیر موزارلا را قرار دهید. نیمی از سیر و نیمی از فلفل دلمه‌ای قرمز را هم روی سطح بریزید.

مرحله سوم

حالا پیتزا را به داخل اجاق منتقل کنید. حدود ۲ دقیقه باید آن را بپزید و بچرخانید تا همه سطوح آن یکدست بپزد.

سپس نان پیتزا را از اجاق خارج کنید و نیمی از کلم پیچ را روی آن بریزید. در این مرحله دوباره باید آن را به اجاق منتقل کنید و حدود ۲ دقیقه دیگر بپزید تا لبه‌های پیتزا ترد و کلم‌ها نیم‌سوز شود. سپس بلافاصله از اجاق خارج کنید، برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب دستور پخت پیتزا سیسیلی در منزل را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…