ایده‌هایی برای زیباترکردن پذیرایی

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان اتاق پذیرایی شما چه سبکی دارد؟ حتما یک ست مبلمان و تعدادی لوازم دکوری را کنار هم چیده‌اید. کمی متفاوت باشید و با تغییرات کوچک، چیدمان آن را تغییر دهید.
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی

فرقی نمی‌کند که اتاق شما کوچک، بزرگ، دراز یا باریک باشد. با استفاده از روش‌های چیدمان مبلمان و وسایل، سبک طراحی خودتان را ایجاد کنید و حس خوبی به مهمان‌ها بدهید. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی اصول چیدمان مبل در اتاق پذیرایی می‌پردازیم. ببینید کدام یک از آن‌ها برای خانه‌ شما قابل اجرا است.

تقارن در چیدمان اتاق پذیرایی

در تصویر زیر می‌بینید که برای چیدمان اتاق پذیرایی شومینه به عنوان نقطه‌ کانونی در مرکز قرار گرفته است. تقسیم کردن مساوی مبل‌ها در دو طرف موجب می‌شود که مهمان‌ها دقیقا روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند. معمولا سبک‌های متقارن مانند این نشان دهنده‌ موقعیت‌های رسمی هستند.

تقارن در چیدمان

چیدمان اتاق پذیرایی مینیمالیستی

در این سبک از مبل‌های کوتاه استفاده می‌شود تا توجه به سمت معماری خانه جلب شود. برای چیدمان مبل در اتاق پذیرایی در این سبک احتیاجی به استفاده از میز عسلی یا موارد دیگر نیست.

چیدمان مینیمالیستی

چیدمان اتاق پذیرایی متوازن

مبل‌های چند نفره را فراموش کنید. با استفاده از مبل‌های تک‌نفره یک مکان آرامش‌بخش و خودمانی را بوجود بیاورید. این چیدمان که در مرکز آن نیز می‌تواند یک میز گرد وجود داشته باشد، بهترین مکان برای دورهم جمع شدن و نوشیدن چای و گپ‌ و گفت خودمانی است.

چیدمان اتاق پذیرایی متوازن

هماهنگی در چیدمان اتاق پذیرایی

این اتاق پذیرایی دارای انواع مختلفی از مبلمان است که البته با یکدیگر همخوانی دارند. همچنین می‌تواند از مهمان‌های متعددی پذیرایی کند. میز جلومبلی گرد در مرکز قرار گرفته و سایر مبل‌ها در اطراف آن چیده شده‌اند تا افراد به انجام مکالمه ترغیب شوند.

هماهنگی در چیدمان اتاق پذیرایی

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

اتاق‌های پذیرایی کوچک این ندا را به طراح می‌دهند که به دنبال راحتی مهمان‌ها باشند. استفاده از یک مبل دو نفره‌ سنتی به جای مبل راحتیِ سه نفره در وسط اتاق به خوبی جواب داده است.

ترکیب آن با دو مبل یک نفره توانسته فضای جادار و گرمی را ایجاد کند. همچنین توجه کنید که طراح چطور با قرار دادن یک نیمکت در پشت مبل، فضای اضافه‌ای را برای مهمان‌ها فراهم کرده است.

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

چیدمان اتاق پذیرایی هنری

اگر دستی در هنر دارید، اجازه دهید که شخصیت اتاق پذیرایی را هنر شکل دهد. در تصویر زیر می‌بینید که رنگ مبل با دیوار یکی است و به همین دلیل، وسایل هنری و تزئینی بیشتر در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. همچنین نیمکت‌های توپی نیز باعث افزایش تحرک هنری اتاق می‌شوند.

چیدمان اتاق پذیرایی هنری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ نکته مهم در انتخاب مبل راحتی که باید بدانید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…