چیدمان سفره شب یلدا (+ویدئو)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از دیرباز تا کنون رسم بر این است که بلندترین شب سال، شب یلدا، اعضای خانواده و اقوام دور ونزدیک گرد هم جمع می‌شوند آن را جشن می‌گیرند؛ از همنشینی با هم بهرمند می‌شوند و از خوردن تنقلات خوش طعمی که هر کدام نمادی از خیر و برکت هستند، لذت می‌برند. اگر کمی وقت و حوصله خرج کنیم می‌توانیم این تنقلات را به شکلی زیبا کنار هم بچینیم و بر زیبایی این شب بیفزاییم.
shabe yalda 1 چیدمان سفره شب یلدا (+ویدئو)

شب یلدا یا چله، به بلندترین شب سال اطلاق می‌شود.  کلمه یلدا از زبان سریانی گرفته شده و به معنای تولد و میلاد است. یلدا همزمان با انقلاب زمستانی است و ایرانیان باستان در این شب به جشن و شادی می‌پرداختند. این رسم زیبای با هم بودن، از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و امروز کم و بیش با همان کیفیت سابق آن را برگزار می‌کنیم.

به گزارش مجله دلتا؛ در این شب آیین‌ها و مناسک گوناگونی برگزار می‌شود: گاه دستی به تفال دیوان حافظ را می‌گشاید و گاه حماسه‌ای از شاهنامه نقالی می‌شود. پیران و بزرگان خانواده به روایت خاطرات و داستان‌های آموزنده می‌پردازند.

در میان تنقلات و خوراکی‌های مخصوص شب یلدا هندوانه جایگاه ویژه‌ای دارد؛ اما چرا هندوانه؟ هندوانه یادآور گرمای تابستان و حرارت است. باور بر این است، اگر مقداری هندوانه در شب یلدا بخورید، در سراسر زمستان طولانی، سرما و بیماری بر شما غلبه نخواهد کرد. جالب است بدانید از آنجا که هندوانه سرشار از ویتامین‌های A ، B و Cاست، این باور دور از حقیقت نیست.

میوه‌ دیگری که در تمام جشن‌های ایرانیان از جمله یلدا حضور دارد، انار است. انار نماد با هم بودن و اتحاد میان افراد خانواده، اقوام و خویشان است.

ایرانیان شب یلدا را با خوردن آجیل مخصوص، شیرینی و میوه‌های گوناگون می‌گذرانند که هر کدام جنبهٔ نمادین دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند. در این مطلب می‌خواهیم با ارائه چند نمونه از چیدمان خوراکی‌های رنگارنگ یلدایی رسم زیبای با هم بودن را زیباتر کنیم.

یکی از تزیینات هندوانه کنده‌کاری روی پوست آن است که در سراسر دنیا رواج دارد. با استفاده از این تکنیک می‌توانید هندوانه‌ای زیبا و متفاوت بر سر سفره یلدا بگذارید.

هندوانه کنده کاری شب یلدا

اگر شما وقت این کار پر زحمت را ندارید تنها با کمی خلاقیت و سلیقه می‌توانید هندوانه شب یلدا را ساده و زیبا سرو کنید.

هندوانه شب یلدا

از تزیین دانه‌های خوشرنگ و یاقوت فام دانه‌های انار غافل نشوید.

انار شب یلدا

دانه های خوشرنگ آجیل به لحاظ تفاوت رنگی که دارند، می‌توانند بسیار زیبا و دلنشین کنار هم قرار بگیرند.

آجیل شب یلدا

استفاده از ظروف خوشرنگ سفالی که فیروزه‌ای رنگ شده‌اند، بسیار جالب و خوب است.

تزیین سفره شب یلدا

همنشینی این خوراکی‌های خوشرنگ و خوشمزه بسیار چشم‌نواز است.

میز شب یلدا

به یاد داشته باشید آنچه این سفره‌ها را پرجلوه می‌کند کمیت این تنقلات نیست. زیبایی یلدا در همدلی با هم است و در لبخندی که بر لب می‌نشانیم . یلدایتان زیبا و پر از شادی.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…