کدام مبل مناسب دکور خانه شماست؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبیعی است که انتخاب مبلمان به همین سادگی‌ها صورت نمی‌گیرد و نیازمند رعایت و توجه به نکات بسیاری خواهد بود.
انتخاب مبلمان منزل

انتخاب مبلمان منزل یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین کارها در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل به حساب می آید. به همین دلیل هم هست که به نوعی می توان مبلمان را قلب چیدمان هر منزلی دانست و از آن به عنوان عضو اصلی دکوراسیون نشیمن یاد کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب مبلمان متناسب با متراژ خانه

برای انتخاب مبلمان دکوراسیون منزل کوچک باید به سراغ مدل‌هایی بروید که جمع و جورتر هستند. این یعنی دسته‌های ظریف و نسبتا کوتاه، پشتی‌های کوتاه، پهنای کم مبل و… باید از ویژگی‌های اصلی مبلمان مورد نظر شما باشند. معمولا مبلمان مدرن و راحتی در چنین شرایطی از بهترین انتخاب‌ها بشمار می‌آیند. اگر از طرفداران سبک کلاسیک هستید، مدل‌هایی متناسب با ابعاد نشیمن خود را انتخاب کنید.

 مبلمان مناسب منزل

انتخاب کاربری مبلمان

شما باید در زمان خرید مبلمان خود بطور قطع بدانید که تصمیم دارید از این مبلمان در چه فضایی استفاده کنید. طبیعی است که شرایط انتخاب مبلمان راحتی نشیمن با مبلمان لوکس و رسمی دکوراسیون پذیرایی بسیار متفاوت خواهد بود. معمولا مبلمان راحتی به لحاظ استفاده بالا و رفت و آمد بسیار در نشیمن، سادگی خود را حفظ کرده و از متریال باکیفیت تری ساخته می شوند تا دوام و مقاومت طولانی تری داشته باشند.

مطالب بیشتر در مورد انتخاب مبل راحتی را در مطلب ۳ نکته مهم در انتخاب مبل راحتی که باید بدانید! بخوانید.

انتخاب مبل مناسب

رنگ مناسب مبلمان

  •  نکته‌ای که در این رابطه باید ذکر کرد این است که رنگ مبلمان نیز تا حدود بسیار زیادی به ابعاد خانه شما بستگی خواهد داشت.
  • انتخاب رنگ مبلمان نیز کاملا به شرایط موجود در خانه و همین طور سلیقه شما بستگی خواهد داشت.
  • نکته دیگری که در رابطه با رنگ مبلمان می‌توان گفت، برقراری تناسب و هارمونی مبلمان با سایر رنگ‌های موجود در خانه است.

انتخاب مبل خانه

پارچه مناسب مبلمان

بخش مهم دیگری که باید در خرید مبلمان خود در نظر داشته باشید توجه به جنس روکش و پارچه مبلمان شماست. این موضوع نیز کاملا به سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت. برای مثال اگر در خانه شما رفت و آمد زیادی وجود دارد. حتی فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید بهتر است که به سراغ مبلمانی با پارچه‌هایی بروید که علاوه بر آنکه لکه گیری کمی دارند، مو و پرز کمی را نیز به خود می‌گیرند.

مطالب بیشتر در مورد پارچه مبلمان را در مطلب انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان بخوانید.

پارچه مناسب مبلمان

سبک مبلمان

طبیعی است که مبلمان منزل شما به عنوان موثرترین عضو در انتخاب و تعیین سبک دکوراسیون منزل شناخته می‌شود. برای مثال اینکه شما با انتخاب مبلمان کلاسیک و قرارگیری آن در کنار فرش‌هایی مدرن بخواهید فضای خانه خود را زیباتر کنید اشتباه محض خواهد بود، چرا که در این شرایط نه تنها زیبایی و تناسبی را در خانه تان شکل نمی دهید، بلکه باید اعتراف کنیم که هزینه ای را که صرف خرید این وسایل می کنید نیز هدر خواهید داد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب روشنایی به همراه زیبایی در خانه شما را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…