خواص بی‌نظیر لوبیا سبز برای سلامتی

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف گیاهان و سبزیجات تازه تاثیرات قابل توجهی در سلامت اندام‌های درونی بدن و رساندن مواد مغذی به بدن دارد.
فواید لوبیا سبز
لوبیا سبز جزو سبزیجاتی است که به هر روشی که از آن استفاده کنید باز هم خواص زیادی خواهد داشت. لوبیا سبز منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها و فیبر بوده و برای لاغری مفید است. لوبیا سبز زمانی برداشت می‌شود که هنوز در غلاف قرار دارد و به بلوغ نرسیده است‌. در این مطلب از مجله دلتا با فواید لوبیا سبز بیشتر آشنا می‌شویم.

مبارزه با سرطان

از فواید لوبیا سبز این است که این گیاه سرشار از کلروفیل است و می‌تواند با ترکیبات سرطان‌زا مبارزه کند. همراه کردن لوبیا سبز با گوشت پخته موجب خنثی شدن ترکیبات سمی آزاد شده از گوشت می‌شود.

کاهش خطر افسردگی

وجود مقدار مناسب فولات از دیگر فواید لوبیا سبز است. مصرف کافی فولات از تجمع مواد مهارکننده هورمون‌های سروتونین، دوپامین و نوراپی‌نفرین که در حالات خلقی و افسردگی نقش دارند جلوگیری می‌کند.

سلامت استخوان

یک فنجان لوبیا سبز محتوی ۲۰٪ نیاز روزانه بدن به ویتامین K است. مصرف کافی ویتامین K موجب بهبود سلامت استخوان، افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع آن از طریق ادرار می‌شود.

کمک به کنترل وزن

یک فنجان لوبیا سبز در حدود ۲۸ کالری انرژی دارد. این مقدار لوبیا سبز تقریبا چربی ندارد و قند کمی دارد. بنابراین اگر به اندازه دور کمرتان اهمیت می‌دهید نباید لوبیا سبز را فراموش کنید.

خواص لوبیا سبز

سلامت قلب

لوبیا سبز کلسترول ندارد. در مقابل لوبیا سبز سرشار از فیبر است و بخشی از این فیبر محلول است‌. فیبر محلول به کاهش کلسترول بد (LDL) و کلسترول مجموع کمک می‌کند‌. همچنین فیبر محلول می‌تواند با کاهش فشار خون و کاهش التهابات به سلامت قلب کمک کند.

ویتامین C

لوبیا سبز خام منبع خوبی از ویتامین C است. یک فنجان لوبیا سبز حاوی ۱۲٫۲ میلی‌گرم از این ویتامین است که تقریبا ۲۵٪ نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند‌. ویتامین C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. همچنین وجود این ویتامین برای تولید کلاژن و محافظت از پوست ضروری است‌.

ویتامین A

یک فنجان لوبیا سبز خام معادل ۶۹۰ واحد ویتامین A دارد و این مقدار تنها ۱۵٪ کمتر از کل نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. ویتامین A برای سلامت دستگاه ایمنی و تقویت بینایی ضروری است.

مواد معدنی

لوبیا سبز منبع خوبی از مواد معدنی و ‌بطور خاص منگنز است.‌ این ماده معدنی به سوخت و ساز کمک می‌کند و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد‌. همچنین منگنز به سلامت استخوان‌ها و بهبود زخم‌ها نیز کمک می‌کند‌.

پیشنهاد مطالعه: مطلب از خواص سبوس برنج چه می‌دانید؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۱۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۷ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

      سپاس از اینکه همدل و همراه مجله دلتا هستید. امیدوارم مطالب مجله براتون کاربردی و رشد دهنده باشه.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…