عادات شبانه که دشمن کاهش وزن هستند

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد همواره با این مشکل روبرو هستند که با وجود اینکه پرخوری و کم‌تحرکی ندارند، اما وزن‌شان کم نمی‌شود.
عادت های غلط برای لاغری

کاهش وزن و رژیم غذایی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. اما بعضی عادت‌های ناسالم هم می‌توانند شما را از وزن ایده‌آل‌تان دور کنند. ممکن است یک رژیم عالی را دنبال کرده و ساعت‌ها ورزش کنید و عرق بریزید. اما تا زمانی که این عادت‌های مضر شبانه را ترک نکنید، وزن‌تان نه تنها کم نمی‌شود، بلکه شاید دچار اضافه وزن هم بشوید. در شناخت این عادت های غلط برای لاغری با مجله دلتا همراه شوید.

بیش از حد تلویزیون تماشا می‌کنید

بسیاری از افراد عادت دارند بعد از یک روز کاری شلوغ جلوی تلویزیون بنشینند و همراه با دیدن سریال دلخواه خود خوراکی‌های پرکالری بخورند.

تحقیقات نشان می‌دهند که افراد مبتلا به اضافه وزن که مدت‌زمان تماشای تلویزیون را نصف کردند، هر روز ‌بطور میانگین ۱۱۹ کالری بیشتر سوزاندند.

با غذا آرامش پیدا می‌کنید

مصرف غذا برای ریلکس کردن یکی از عادت های غلط برای لاغری است که بسیاری از افراد در پایان شب‌ انجام می‌دهند. برای اینکه ذهنتان را آرام کنید به فکر روش‌های آرام‌بخش دیگر مثل دوش گرفتن یا انجام یوگا باشید.

همچنین به این موضوع مهم توجه داشته باشید که ما گاهی اوقات احساس تشنگی و گرسنگی را با یکدیگر اشتباه می‌گیریم.

دیر شام می‌خورید

هیچ چیز بدتر از آن نیست که با معده‌ کاملا پر بخوابید. غذا خوردن در آخر شب می‌تواند به خواب رفتن را دشوار کند. معمولا اگر قبل از خواب زیاد غذا بخورید، بدنتان دچار مشکل می‌شود. چون برای هضم غذا به جریان خون نیاز است که این موضوع اختلالاتی را به وجود می‌آورد.

 اضافه وزن

میان وعده‌های ناسالم می‌خورید

گرسنه شدن بین وعده‌های غذایی یک موضوع طبیعی است. نکته‌‌ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب گزینه‌های سالم، مقوی و سیرکننده به‌عنوان میان وعده است. می‌توانید مطلب این میان‌وعده‌ها را از دست ندهید را بخوانید.

شب‌ها دیر می‌خوابید

زمانی که به اندازه‌ کافی نخوابید، هورمون گرسنگی (گرلین) بدن‌تان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این موضوع توانایی بدن برای تشخیص گرسنگی واقعی، متوقف کردن فرآیند کالری‌سوزی و ذخیره‌ انرژی به‌عنوان چربی را مختل می‌کند.

سریع غذا می‌خورید

تند غذا خوردن یکی دیگر از عادت های غلط برای لاغری است. ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده پیام سیری را به مغز بفرستد. تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که آهسته و بدون عجله غذا می‌خورند، در مقایسه با افرادی که به تند غذا خوردن عادت دارند، به‌طور میانگین در هر وعده‌ غذایی ۶۶ کالری کمتر مصرف می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با بادام زمینی لاغر شوید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۱۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…