بهترین رنگ برای خانه شما

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ برای دیوار خانه با وجود هزاران طیف رنگی متنوع کار بسیار سختی است. بهترین رنگ برای دیوار خانه‌های ایرانی کدام است؟
رنگ خانه

هنگام کار با رنگ، نوع پرداخت رنگی که انتخاب می‌کنید تقریبا به اندازه انتخاب رنگ برای دیوار خانه مهم است. این رنگ‌ها تاثیر مستقیمی در چگونگی به نظر امدن سایه ها، و چگونگی پوشش نواقص دیوارها دارد. با توجه به این موضوع، قبل از اینکه شروع به کار کنید، باید گزینه‌های پرداخت رنگ خود را انتخاب کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ مات

رنگ مات رایج‌ترین رنگ برای دیوار خانه است. این رنگ از آن جهت محبوب است که هیچ درخشندگی ندارد. از مزایای رنگ مات این است که در پنهان کردن نقایصی مانند ترک دیوار بسیار خوب عمل می‌کند. به همین دلیل، برای خانه‌های قدیمی‌تر مناسب است.

از سوی دیگر، مات بودن این رنگ باعث می‌شود که پاک کردن اثر انگشت و لکه‌های دیگر بسیار دشوار باشد.

رنگ مناسب دیوار خانه

رنگ لعابی مات

رنگ لعابی مات بسیار شبیه رنگ مات است و فاقد درخشندگی است. همچنین تمیز کردن آن نسبت به رنگ مات آسان است. دوام رنگ لعابی مات فوق العاده بالاست. می‌توانید آن را برای فضاهای پر رفت و آمد خانه مانند آشپزخانه و حمام استفاده کنید.

  • این رنگ قابل شستشو است.
  • در معرض نور خورشید دوام می‌آورد.
  • به راحتی با صابون و آب شسته می شود.

رنگ لعابی مات

رنگ پوست تخم مرغی

ممکن است بخواهید کمی درخشندگی به فضای خانه خود ببخشید. بهتر است از رنگ‌های پوست تخم مرغی استفاده کنید. این نوع پرداخت نهایی برای خانه‌های کوچک و پر جمعیت عالی است زیرا خانه را تمیزتر نشان می‌دهد. با این حال، بهتر است از ایجاد درخشندگی زیاد در دیوارها بپرهیزید.

رنگ مناسب برای خانه

اگر نتوانید به خوبی از این رنگ استفاده کنید، ترک‌ها و سایر نواقص دیوار به مرور خود را نشان می‌دهند. قبل از استفاده از این نوع رنگ، حتما دیوارتان را لکه گیری کنید. علاوه بر این، همیشه قلم موی خود را در جهت یکسان حرکت دهید تا پس از خشک شدن دیوارتان پر از خط و خطوط نباشد.

رنگ جلا

رنگ جلا احساس گرم و تقریبا یکنواختی را به خانه می‌بخشد و برای لکه‌گیری نیز عالی است. این رنگ یک انتخاب خوب برای بخش‌هایی مانند درب‌ها، و اطراف پنجره‌ها است.

علاوه براین، به دلیل دوام بالا انتخاب خوبی برای مناطق پر رفت و آمد مانند راهروها، آشپزخانه‌ها و حمام است. تمیز کردن رنگ جلا بسیار آسان است و در برابر خط و خش نیز مقاوم است. اما نقطه ضعف این رنگ این است که اغلب ممکن است جای قلمو بر روی دیوار مشاهده شود.

رنگ جلا

رنگ براق

در قسمت پایانی این لیست، رنگ‌های براق قرار دارند. سطح براق و بازتابنده این رنگ، آن را به انتخاب خوبی برای اطراف پنجره‌ها یا درب‌ها تبدیل می‌کند. با این حال، اگر بخواهید زیبایی بیشتری را به فضای داخلی اتاق‌های خود بیفزایید، لایه‌ای از این رنگ را بر روی دیوارهای اتاق خود اعمال کنید.

رنگ دیوار خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این رنگ‌ها را در اتاق خواب بکار نبرید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. جعفر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

    عالی است

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…