آشپزخانه کم‌نور خود را روشن کنید!

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه مکانی است که به روشنایی در آن بسیار نیاز داریم و از نظر ظاهری باید فضایی دل‌باز داشته باشد. اما آشپزخانه‌های کوچک و کم نور چگونه باید دکوراسیون شوند؟
افزایش روشنایی در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم خانه بشمار می‌رود. آشپزخانه اگر  ظاهری مناسب نداشته باشد بر تمام فضای خانه تاثیر منفی می‌گذارد. امروزه به دلیل ازدیاد ساختمان‌ها به سختی می‌توان خانه‌ای دارای آشپزخانه بزرگ و نورگیر پیدا کرد. بنابراین ما تصمیم داریم در این مطلب از مجله دلتا به راهکارهای افزایش روشنایی در آشپزخانه بپردازیم.

استفاده از درب‌های شیشه‌ای برای کابینت‌ها

استفاده از سطوح متفاوت بازتاب دهنده نور برای آشپزخانه کوچک می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. استفاده از درب‌های شیشه‌ای به ویژه در کابینت‌های بالایی، باعث ایجاد فضایی دل‌باز و روشن در آشپزخانه می‌شود.

استفاده از درب‌های شیشه‌ای برای کابینت‌ها

 

سطوح سفید منعکس کننده نور

زمانی که صحبت از آشپزخانه‌های تاریک می‌شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، رنگ سفید است. رنگ سفید به دلیل این که باعث بازتاب نور می‌شود، مکان را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان می‌دهد. به ویژه در آشپزخانه‌ها برای ایجاد فضایی باز، تمیز و سالم تاثیر رنگ سفید بسیار زیاد است. اگر دارای آشپزخانه‌ای کوچک و تاریک هستید رنگ کابینت‌ها را به رنگ سفید تغییر دهید. قطعا متوجه تفاوت ایجاد شده خواهید شد.

روشنایی برای آشپزخانه

استفاده از دو رنگ برای ایجاد عمق

در این روش برای کابینت‌های پایینی از رنگ تیره و برای کابینت‌های بالایی از رنگ روشن و درخشان استفاده می‌شود. این مدل برای افرادی که به دنبال راه حلی برای آشپزخانه تاریک خود هستند، بسیار ایده آل است.

با این روش رنگ تیره کابینت‌های پایینی از ایجاد سایه جلوگیری کرده و ظاهری عمیق و یکدست ایجاد می‌کند. همچنین باعث می‌شود تا نور موجود بهتر و به شکلی مناسب‌تر بازتاب یابد.

روشنایی مناسب آشپزخانه

نور اضافه در زیر کابینت‌ها

برای افزایش روشنایی در آشپزخانه با نصب نور کمکی در زیر کابینت‌های بالایی سطح کابینت‌ها روشن‌تر می‌شود. این چراغ‌ها بصورت آماده وجود داشته و نصب آن‌ها بسیار ساده است. می‌توانید شخصا، بدون کمک فرد حرفه‌ای آن‌ها را نصب کنید.

نور اضافه در زیر کابینت‌ها

رنگ دیوارها

رنگ دیوارها می‌تواند باعث تاریک‌تر یا روشن‌تر شدن و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر دیده شدن فضا شود. برای این که فضا از آن‌چه که هست روشن تر دیده شود معمولا از رنگ‌های روشن و یا خنثی برای دیوارها استفاده می‌شود.

اگر آشپزخانه شما دارای تعداد زیادی کابینت است، استفاده از رنگ متضاد برای دیوار باعث ایجاد عمق در فضا می‌شود. اگر رنگ کابینت‌ها روشن است می‌توانید از رنگ تیره هم برای دیوارها استفاده کنید. یک رنگ روشن اما درخشان نیز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته و فضایی شیک ایجاد کند.

نورپردازی برجسته

آشپزخانه‌ای که نور طبیعی دریافت نمی‌کند باید به درستی نور پردازی شود. برای یک نورپردازی مناسب استفاده از یک چراغ مرکزی با نور قوی کافی نخواهد بود.

در این نوع آشپزخانه‌ها باید از نورپردازی چند لایه استفاده شود. بهتر است که در قسمت‌های مختلف آشپزخانه کم نور از روشنایی‌های متعدد استفاده کرد.

نورپردازی برجسته

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اصل برای داشتن خانه‌ای شیک و خاص را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

  4. سعید

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ق٫ظ

    خیللللللی عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ق٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاس گزاریم.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۲ ب٫ظ

    عالی بود نکات خوبی بیان شد

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ق٫ظ

      از همراهی شما کاربر فرهیخته سپاس گزاریم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…