هزینه وام مسکن در تهران و شهرستان ها

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هم اکنون قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن 53 تا 55 هزار تومان است. نکته قابل توجه درباره اوراق مسکن این است که مدت اعتبار اوراق تسهیلات مسکن حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است.
هزینه وام مسکن

هزینه وام مسکن در تهران و شهرستان ها متفاوت است. پس از افزایش قیمت مسکن و کم شدن خریداران آن، میزان تقاضا در خرید اوراق مسکن نیز کاهش یافت و این موضوع  موجب شد که روی قیمت‎ اوراق نیز تاثیر بگذارد. قیمت اوراق مسکن نسبت به چند ماه اول سال ۹۷ کاهش داشته و بعد از آن ثابت بوده و تغییری نداشته است.

هم اکنون قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان است. نکته قابل توجه درباره اوراق مسکن این است که مدت اعتبار اوراق تسهیلات مسکن حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به این‎که تا زمان پایان اعتبارش چه مدت باقی مانده، قیمت متفاوت دارد. اگر مدت اعتبار این اوراق تمام شود و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف می‎شود و مبلغ پرداختی به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

هزینه وام مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا،  زوج ها با توجه به شهری که در آن زندگی می کنند باید برای وام مسکن و جعاله از حدود ۸.۵ میلیون تا ۱۲.۵ میلیون تومان هزینه کنند.

 هزینه وام مسکن برای زوج های تهرانی چقدر است؟

قیمت حدودی هر برگ تسهیلات مسکن ۵۳ هزار تومان است. زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن به مبلغ ۱۰میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۴۰ برگ بهادار ۵۳ هزار تومانی خرید، دو میلیون و ۱۲۰هزار تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن، حدود ۱۲ میلیون و ۷۲۰هزار تومان‌ باید هزینه شود.

 هزینه وام مسکن برای زوج های شهرستانی چقدر است؟

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰هزار نفر زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار به مبلغ هشت میلیون و ۴۸۰ هزار تومان خریداری کنند. با احتساب دو میلیون و ۱۲۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی، زوج های غیر تهرانی باید ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان پرداخت کنند.

هزینه وام مسکن

علاوه بر این، زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن، ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید شش میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند.

همچنین برای دریافت ۲۰میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید دو میلیون و ۱۲۰هزار تومان و در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی ، هشت میلیون و ۴۸۰ هزار تومان  باید پرداخت شود.

هزینه وام مسکن برای مجردها

مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و مجرد های ساکن در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت مجردهای  ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق شش میلیون و ۳۶۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت مبلغ پنج میلیون و ۳۰۰هزار تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون و ۲۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون و ۱۲۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

برای دیدن مطالب مرتبط با تازه ترین  اخبار خرید و فروش مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و  اخبار مسکن جامع  ترین مجله ملکی ایران، مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…