با سفیدی موها خداحافظی کنید

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای بعضی افراد ممکن است سفید شدن موها خوشایند و دلپذیر بوده و بخشی از فرآیند زندگی آن‌ها باشد. اما بعضی دیگر دوست دارند که رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنند.
سفید شدن موها
همه ما به مرور زمان و اغلب با افزایش سن دچار تغییراتی چون سفید شدن موهایمان می‌شویم. درست است که نمی‌توان زمان را متوقف کرد اما می‌توان سرعت سفید شدن موها را کند کرد. در حقیقت برای موارد ژنتیکی کار زیادی از دستتان برنمی‌آید اما بهتر است بدانید که رژیم غذایی تاثیر زیادی روی سفید شدن موها دارد. خوشبختانه برخی مواد غذایی از بین رفتن رنگدانه‌های مو را به تاخیر می‌اندازند. در این مطلب از مجله دلتا با این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

ماهی آزاد

ماهی آزاد منبع خوبی برای تامین  ویتامین D است. این ویتامین نقش مهمی در رنگدانه‌سازی موها دارد. به این ترتیب، با مصرف ماهی آزاد نه‌ تنها ویتامینD به بدن‌تان می‌رسانید بلکه مواد مغذی دیگری مانند پروتئین‌ها و امگا۳ زیادی نیز جذب بدنتان می‌کنید که باعث تقویت موها و پوست می‌شوند.

مواد غذایی تخمیری

مواد غذایی تخمیری مانند کفیر، حاوی پروبیوتیک‌هایی هستند که برای موها مفیدند. این نوع باکتری‌ها تولید کننده ویتامین B2 هستند که در تقویت رنگدانه‌های مو موثر است. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید دستور دقیق تهیه خوراکی‌‌های تخمیری را بدست آورده و آنها را تهیه کنید.

یادتان باشد که مصرف این مواد غذایی باعث می‌شود رنگ موهایتان به مدت طولانی حفظ شود، چون کمبود ویتامین B2 باعث تغییر رنگ و کاهش مقاومت موها می‌شود.

درمان سفید شدن موها

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از مس و آهن است که این دو عنصر مغذی تاثیر زیادی در پیشگیری از سفید شدن زودهنگام موها دارند. نتایج پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند که بین کمبود آهن و سفید شدن زودهنگام موها ارتباط قوی وجود دارد.

مس در بدن مسئول تولید ملانین(رنگدانه) است. با گذشت عمر و بالارفتن سن، میزان ملانین کاهش می‌یابد و مصرف شکلات تلخ می‌تواند میزان مس بدن را بالا نگه دارد.

تخم‌مرغ

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند میزان ویتامین B12 در اکثر افرادی که موهایشان پیش از موعد سفید شده پایین بوده است. ویتامینی که در تخم‌مرغ به وفور وجود دارد.

نارنگی

انواع مختلف نارنگی سرشار از ویتامین C هستند که نقش بسیار مهمی در رشد و افزایش پروتئین کلاژن دارد. کلاژن بافتی است که بخش وسیعی از بدن از جمله موها را می‌سازد. نارنگی یکی از بهترین میوه‌هایی است که شما را به هدف کلاژن‌سازی می‌رساند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه میوه‌ای برای رشد مو خوب است؟ را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۷ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۳۹ ب٫ظ

    خیلی خوب و عالی است من واقعا از مطالبش استفاده خوبی میکنم ممنون

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۴ ب٫ظ

      سپاس از اینکه همدل و همراه مجله دلتا هستید. امیدوارم مطالب مجله براتون کاربردی و رشد دهنده باشه.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

      سپاس از اینکه همدل و همراه مجله دلتا هستید. امیدوارم مطالب مجله براتون کاربردی و رشد دهنده باشه.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…