نماهای معماری منتخب طراحان‌ جهانی

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمای ساختمان ها یکی از المان های مهم در طراحی و ساخت بناها محسوب می شوند.
نماهای معماری

در این نوشته قصد داریم از نماهای معماری منتخب دنیا ده نمای زیبای مسکونی را از دید طراحان نشان دهیم. نکته مورد توجه در انتخاب ۱۰ نمای ساختمان مسکونی برتر، استفاده حداکثری از نماهای طراحی شده است.

۱- خانه ویلایی کلاسیک بانمای رومی استفاده از ۴ ستون ضخیم در بخش ایوان به استواربودن و حس امنیت بیشتر این بنا افزوده است. برای ورود به ایوان مرکزی ۲ راه پله مارپیچ ایجاد شده که بعد از پیمودن ۷ پله به آنها می رسیم. این ایده موجب ایجاد یک ورودی باشکوه شده است. نکته ای که به جذابیت هرچه بیشتر این کاخ افزوده، استفاده از یک استخر درنمای ورودی ویلا وهمچنین بهره گیری از یک پوشش گیاهی متنوع با رنگ شناسی بی نظیر است.

نماهای معماری

۲- طراحی یک ایوان با شکوه با ۸ ستون و گیاهانی که ورودی این ایوان را احاطه کرده اند. استفاده از یک لوستر بسیار بزرگ افزون برزیبایی، قلب نمای ساختمان (ایوان شمالی) را درهنگام شب روشن می کند ویکی از این نماهای معماری منتخب به شمار می آید.

معماری

۳- در طراحی نمای این ساختمان مسکونی از سبک پرطرفدار رومی استفاده شده است. نمای بیرونی ساختمان با سنگ تراورتن یک دست کِرم طراحی شده است. این عامل باعث شده حس امنیت بیشتر به کاربر منتقل شود.

معماری نما

۴- نمونه نماهای معماری منتخب جهانی را در طراحی نمای این ساختمان که از سبک مینیمالیسم وفرم های حجمی به شکلی قابل ملموس بهره گرفته می توان مشاهده کرد. نکته ای که باعث شد این ساختمان به عنوان یکی از برترین نماها انتخاب شود بحث خاص بودن و استفاده از فرم های حجمی جالب توجه و به دور از نماهای روتین بازاری است.

طراحی معماری

۵- در طراحی این نمای کلاسیک، طراح به جای استفاده از یک فرم تیز و برنده از یک فرم منحنی و دعوت کننده در زمینی با موقعیت نه چندان جالب استفاده کرده و با ایجاد نمای خاص و متفاوت و در عین حال باشکوه این مورد را (موقعیت زمین) از دید ها پنهان کرده است.

ساختمان

۶- این نما به اعتقاد بسیاری، یکی از زیباترین نماهای طراحی شده در بخش طراحی نمای ساختمان مسکونی محسوب می شود.

معماری ساختمان

۷- در این نما از چوب نما (ترمووود) درکنار سنگ استفاده شده است. سبک مورد استفاده نئوکلاسیک است و نتیجه حاصل از تلفیق سنگ و چوب، رضایت بخش و قابل قبول است.

نمای ساختمان

۸- نمای آجری عجیب و البته خلاقانه!

نمای آجری

۹- یک نمای ساختمان رومی یک دست کِرم که مهم ترین فاکتور در طراحی نمایِ آن استفاده از نمایِ قوسی شکل و یک گنبدِ نیمهِ شده سنگی است.

نمای رومی

۱۰- در آخرین نما، سری هم به سبک مدرن زدیم. این ساختمان در کشورمان ایران ساخته شده است.

نمای مدرن

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

یک نظر

  1. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    طرح شماره ۲ و ۳ عالی هستند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…