اتاق خواب کوچک خود را زیبا بچینید (بخش دوم)

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه بنا به ضرورت معماری کلان شهرها، خانه‌ها کوچک شده است، همینطور اتاق‌های خواب. چیدمان یک اتاق کوچک نیاز به دانستن چند نکته دارد تا به بهترین شکل از فضا استفاده شود. در این مطلب به این نکات می‌پردازیم.
اتاق خواب کوچک

در بخش اول این مطلب دانستیم داشتن اتاق خواب کوچک به این معنی نیست که نمی‎توان خانه و اتاق خواب کوچک زیبایی طراحی و چیدمان کرد، بلکه با به کاربردن چند نکته ساده می شود اتاقی زیبا و دوست‌داشتنی داشت. در این بخش چند نکته دیگر را در این باره بررسی می کنیم .

جادوی آینه

آیینه در اتاق خواب کوچک

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ آویختن یک آینه قدی در اتاق خواب کوچک، ایده بسیار خوبی است؛ زیرا هم با ایجاد خطای دید بصری، فضا را بزرگتر نشان می‌دهد و هم اینکه با انعکاس نور، نور طبیعی اتاق را بیشتر می‌کند. پیشنهاد می‌شود آینه بدون قاب به دیوار نصب کنید. زیرا قاب فضا را بسته و محدود نشان می‌دهد.

تختخواب کشودار، انتخاب ایده‌آل

تختخواب کشودار

اگر قصد خرید تخت‌خواب دارید توصیه می‌شود از تخت‌خواب‌هایی استفاده کنید که زیر آنها کشو تعبیه شده است. با این کار جای بیشتری را می‌توانید به لباس‌ها و خرده‌ریزها اختصاص دهید. اگر تخت‌خوابتان کشو ندارد، می‌توانید از صندوق‌های چوبی میوه یا سبدهای حصیری مستطیل شکل استفاده کنید. شکل‌های مدور مثل دایره و بیضی، فضای بیشتری اشغال می‌کنند.

چیدمان عمودی

زندگی عمودی در اتاق خواب کوچک

اگر فضای اتاقتان محدود است اما  سقف بلندی دارد، می‌توانید از تخت‌خواب‌های دو طبقه استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این تخت‍خواب‌ها برای اتاق‌هایی که سقفشان کوتاه است مناسب نیست.

کاغذ دیواری، ایده‌ای جالب

کاغذ دیواری متنوع

داشتن اتاق خواب کوچک به معنای داشتن اتاق ساده و یکنواخت نیست. شما می‌توانید از انواع کاغذ دیواری‌ها برای زیبا کردن اتاقتان استفاده کنید و هر وقت هم که از طرح آن خسته شدید، از کاغذ دیواری جدید استفاده کنید. البته بهتر است از کاغذ دیواری استفاده کنید که طرح‌های کوچک و تکرارشونده داشته باشد.

میز متحرک معجزه اتاق‌ خواب کوچک

میز متحرک

استفاده از میزهای متحرک برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب است. در نظر بگیرید یک میز کوچک که به دیوار نصب شده است می‌تواند چه کاربردهایی داشته باشد: یک میز تحریر، میز توالت، میز کامپیوتر، میز لپ تاپ و…. از طرفی هر زمان که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید آن‌را جمع کنید تا فضای کمتری اشغال کند.

کاربرد قفسه یا طاقچه

قفسه بندی اتاق کوچک

بهتر است در اتاق خواب کوچک از طاقچه یا قفسه استفاده شود. در طراحی‌های جدید از گچ‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود. شما می‌توانید با کارگذاشتن چند طاقچه به صورت طبقه طبقه، جایی برای وسایل خود تهیه کنید. این قفسه‌ها و طاقچه‌ها بی‌اینکه فضایی را بگیرند، به شما در نظم دادن اتاقتان کمک می‌کنند.

نکته آخر اینکه باید درنظر داشته باشید در طراحی داخلی اتاق خواب‌های کوچک بهتر است تا آنجا که ممکن است چیدمان عمودی باشد. از کمدهای دیواری هم غافل نشوید. فراموش نکنید اتاق خواب جایی برای آرامش و آسایش است، پس دکوراسیون لوکس برای اتاق خواب ضروری نیست.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…