میرزا قاسمی با گردو، طعمی متفاوت و خوشمزه

۱۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق تاریخ و روایات مردم قدیم گیلان این غذا اولین بار توسط والی و حاکم رشت یعنی محمد قاسم خان خلق شد و تهیه آن گسترش یافت. به همین دلیل هم به یاد مبدع این غذای خوشمزه، نام آن را میرزا قاسمی نهادند.
میرزا قاسمی

این غذا یکی از راحت‌ترین و البته محبوب‌ترین غذاها در هر خانواده‌ای است که با دستورهای متنوعی قابل تهیه است. دستور اصیل و سنتی گیلانی این غذا دستوری است که در ادامه این مطلب از مجله دلتا برایتان قرار داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که شما هم این بار طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو را امتحان کنید. مطمئن هستیم که از خوردن آن پشیمان نخواهید شد.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی با گردو

  • بادمجان ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • گردو تازه خرد شده یک فنجان
  • فلفل به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • تخم مرغ (اختیاری) ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • نمک به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • جعفری خرد شده به مقدار لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو

مرحله اول

برای شروع ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شوند. منقل یا گریل را آماده کنید و بادمجان‌ها را کبابی کنید. برای کباب کردن بادمجان‌ها می‌توانید از شعله اجاق گاز هم استفاده کنید. کباب کردن را تا جایی ادامه دهید که بادمجان‌ها کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله دوم

برای مطمئن شدن از پختن بادمجان‌ها، یک سیخ چوبی یا چنگال را داخل گوشت آن فرو کنید. سپس بادمجان‌های کباب شده را داخل آب بگذارید تا خنک شوند. اکنون پوست بادمجان‌ها را جدا کنید. گوشت بادمجان‌ها را روی یک تخته بگذارید و با یک چاقو تیز آن‌ها را ریز کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک گوشتکوب بادمجان‌ها را کاملا له کنید.

مرحله سوم

گوجه فرنگی‌ها را خوب بشویید و انتهای آن‌ها را به شکل علامت به اضافه با چاقو برش کم عمقی بزنید. یک قابلمه را از آب پر کنید و روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید. گوجه فرنگی‌ها را داخل آب بریزید و اجازه دهید تا به مدت پنج دقیقه بپزند.

سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و داخل یک کاسه آب خیلی سرد بریزید. با این کار پوست گوجه فرنگی‌ها از همان جایی که برش زدید به راحتی جدا می‌شود. پس از جدا کردن پوست، گوجه فرنگی‌ها را رنده یا ریز خرد کنید.

مرحله چهارم

چهار حبه سیر را رنده یا ریز خرد کنید. یک تابه با سایز مناسب بردارید و روغن مایع داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت معمولی قرار دهید و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید.

بادمجان‌ها را به تابه اضافه کنید و همراه با سیر به مدت تقریبا یک ربع تفت دهید تا رنگ بگیرند. گوجه فرنگی رنده شده را هم به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. حرارت شعله را کم کنید و اجازه دهید تا آب مواد کشیده شود.

مرحله پنجم

مقداری از مزه میرزا قاسمی را بچشید و به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این مرحله گردو خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید.

سپس مقدار کمی روغن بریزید و تخم مرغ‌ها را بشکنید و نیمرو کنید. پس از پختن تخم مرغ‌ها، آن‌ها را تکه تکه کنید و با مخلوط بادمجان و گوجه فرنگی به خوبی ترکیب کنید. میرزا قاسمی شما آماده است.

می‌توانید آن را با مقداری جعفری خرد شده تزئین کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب دستور پخت ماهی سالمون را مطالعه کنید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۰ در ۰:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۰ در ۰:۵۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…