عادت‌های مخربی که همین امروز باید ترک کنید

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از آنجا که عادت‌های بد و آسیب‌رسان علائم جسمی چندانی ندارند، معمولا افراد از وجود این عادت‌ها و اثرات آنها در زندگی‌شان آگاه نمی‌شوند.
عادت های مخرب

زندگی همه‌ ما را عادت‌های ما می‌سازند. این عادت‌ها روال زندگی‌ را تعیین می‌کنند و شخصیت‌ ما را شکل می‌دهند. طبیعتا اگر زندگی‌ را بر اساس عادت‌های خوب بسازیم، می‌توانیم پیشرفت کنیم و به اهداف‌مان برسیم. در مقابل عادت‌های بد استعدادها را تلف می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا عادت های مخرب در زندگی را خواهید شناخت.

برای دیگران زندگی نکنید

شما شخصیت منحصربه‌فرد و طرز تفکر خاص خود را دارید و در مسیر زندگی ممکن است‌ پیروز شوید یا شکست بخورید. پس باید تمرین کنید که روی پای خود بایستید و راه خودتان را بروید. درست است که خیلی وقت‌ها به مشورت نیاز دارید اما نباید تمام فکر و ذکرتان جلب تایید دیگران باشد.

دیگران را مقصر ندانید

شاید خیلی وقت‌ها آدم دلش بخواهد از زیر بار مسئولیت کاری که انجام داده شانه خالی کند و تقصیر را به گردن دیگران یا شرایط بیندازد. به جای اینکه به دنبال پیدا کردن دلیل و مدرک برای تبرئه‌ خودتان باشید، باید راه حل مشکل‌ را پیدا کنید. مقصر دانستن دیگران جزو عادت های مخرب محسوب شده و مانع پیشرفت است.

اهداف مبهم نداشته باشید

اگر برنامه‌ منظم، اراده‌ قوی و نگاه واقع‌بینانه نداشته باشید هیچ شانسی برای موفقیت پیش روی شما نخواهد بود. تعریف هدف، اولین قدم برای رسیدن به آن است. باید نقشه‌ راه را داشته باشید تا مسیر رسیدن به خواسته‌های خود را پیدا کنید.

عادت های بد

به سلامتی‌ خود توجه کنید

اگر به رفتارهای بدی که سلامت شما را به خطر می‌اندازند مثل تغذیه‌ ناسالم، ورزش نکردن و کم‌خوابی عادت کنید، از نظر جسمی و روحی خسته و مضطرب خواهید شد. مشکلات جسمی بازدهی را کاهش می‌دهند. زیرا وقتی حال‌ شما خوب نباشد قدرت تمرکز را از دست می‌دهید و خلاقیت‌‌تان هم کم می‌شود.

خودتان را دست کم نگیرید

تفکر منفی و ترس از شکست جزو عادت های مخرب هستند و فقط حس دودلی را تقویت می‌کنند. یادتان باشد اگر عقب بکشید نمی‌توانید موفق شوید. پس به خودتان ایمان داشته باشید، موفقیت را تجسم کنید و مطمئن باشید که در نهایت پیروز می‌شوید.

تنبلی را کنار بگذارید

چیزهای سرگرم کننده‌ زیادی در دنیای بیرون وجود دارند که وقت شما را می‌گیرند و باعث بی‌خیالی و تنبلی‌ می‌شوند. اما برنده کسی است که می‌داند از هر فرصتی چطور باید استفاده کرد. از یک جایی به بعد دیگر نباید نقشه بکشید، فقط باید عمل کنید.

خودتان یا دیگران را تخریب نکنید

اگر همیشه با خودتان در مورد جنبه‌های منفی مسائل صحبت کنید یا دیگران را تخریب کنید، در واقع امواج منفی زیادی را به زندگی‌ خودتان راه داده‌اید. در نتیجه اعتماد به نفس شما به دست خودتان نابود می‌شود. به همین صورت وقتی دیگران را تخریب می‌کنید، پیشرفت‌ آنها را کند می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه تمرکز حواس‌مان را بالا ببریم؟ را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ق٫ظ

    خیلی عاااااااالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از شما کاربر فرهیخته

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۰۳ ب٫ظ

    عالی بود عملی شدن این نکات، زندگی رو زیر و رو میکنه

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ب٫ظ

      با سلام و سپاس از همراهی صمیمانه شما و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمندتون.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…