سرزمینی از لاله های رنگارنگ در اطراف تهران

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به طبیعت کوهستانی، کوچه باغ‌های باصفا و چشمه‌های دل‌انگیز علاقه‌مند هستید حتما سری به لالون بزنید. لالون کوهستانی است با لاله های سرخ و زرد!
روستای لالون

اطراف تهران جاذبه های دیدنی متعددی وجود دارد که برای پایتخت‌نشینها می‌تواند انتخاب مناسبی برای گردش و تفریح یک روزه باشد. یکی از این زیباییهای بی‌نظیر، روستای لالون است که از مکانهای دیدنی لواسان و از روستاهای بخش رودبار قصران در شهرستان شمیران استان تهران است. در این سفر زیبا به روستای لالون همراه مجله دلتا باشید.

روستای لاله های رنگارنگ

روستای لالون یا لالان، به جهت وجود گل‌های فراوان لاله در رنگ‌های سرخ و زرد در این منطقه، لاله‌گون نام گرفته بود و در گذر زمان به لالون تغییر نام داده است.

در مسیر پیاده‌روی روستا، نمای زیبایی از کوه‌ها و قله‌ها به چشم می‌خورد و صدای گوش‌نواز چهچهه پرندگان و صدای جویبار، زیبایی این منطقه را چندین برابر می‌کند.

روستای لالون

لالون، محل تلاقی طبیعت‌

روستای لالون محل تلاقی طبیعت‌گردان، گردشگران و کوه‌نوردانی است که هر یک با نیتی به این منطقه آمده‌اند و از آنجا که جاذبه‌های متعددی دارد هرکسی با هر سلیقه و توانایی بدنی، راضی به خانه برمی‌گردد.

از این روستا مسیرهای کوه‌نوردی زیادی جهت صعود به قله‌های معروف مانند قله خلنو وجود دارد. خلنو سومین قله مرتفع البرز مرکزی است.

دره لالون

جاذبه های لالون

لالون جاذبه‌های متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رودخانه لالون و چشمه آب معدنی تلخاب اشاره کرد. چشمه آب معدنی تلخاب شهرت فراوانی بین گردشگران دارد.

دره لالون هم زیبایی خاصی دارد و گردشگرانی که بازدید از آن را در برنامه‌ خود قرار دهند، می‌توانند از باغستان، تنگه، چشمه آب گازدار و برفچال نیز دیدن کنند.

آبشار لالون

 

آبشار لالون

آبشار لالون یکی از دیدنی‌های جذاب روستای لالون است. این آبشار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم و چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است. آبشار لالون بدلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل اقامت شبانه‌ بیشتر تیم‌هایی است که قصد صعود به قله خلنو را دارند.

 

قله خلنو

چگونه به لالون برویم؟

برای رفتن به لالون، باید از از تهران وارد جاده لشکرک شده و ضمن عبور از فشم، با دنبال کردن تابلوهای جاده به این روستای زیبا و سرسبز رسید. پس از آن که از کنار رودخانه گذر کردید، از مسیر پاکوبه به روستای لالون خواهید رسید.

پشنهاد مطالعه: مطلب وردیج، روستای ارواح سنگی تهران را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…