خوشمزه‌های خطرناک!!!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف گه‌گاه فست فود ضرر چندانی برای بدن ندارد. با این حال فست فودها حاوی مواد نگهدارنده، مواد افزودنی و رنگ هستند.
مضرات فست فود

امروزه غذاهای فست‌فود بخش مهمی از رژیم غذایی بسیاری از افراد را تشکیل می‌دهند و در میان کوچک و بزرگ طرفداران زیادی دارند. چراکه این غذاها بسیار خوشمزه و لذت‌بخش هستند. اما تضمین می‌کنیم که این لذت کوتاه‌مدت، ارزش به خطر افتادن سلامت بدن‌تان را ندارد. در شناخت مضرات فست فود با بخش سلامت مجله دلتا همراه شوید.

مشکلات پوستی

خوردن فست‌فود باعث بعضی مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه می‌شود. علت این موضوع این است که فست‌فود‌ها حاوی قند، آرد سفید و کربوهیدرات زیادی هستند که موجب تحریک پوست می‌شوند.

مشکلات گوارشی

مصرف بیش از حد سدیم که به وفور در فست‌فودها وجود دارد منجر به احتباس آب در بدن می‌شود. این موضوع باعث نفخ و پف کردن بدن می‌شود. همچنین عدم وجود فیبر در این غذاها، منجر به یبوست می‌شود.

کاهش حافظه

وجود مقدار زیاد چربی‌های اشباع شده از دیگر مضرات فست فود است. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف زیاد چربی اشباع شده علاوه بر صدمه به قلب، عملکرد مغز و حافظه را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افسردگی

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که خوردن فست‌فود ممکن است باعث تشدید افسردگی شود. افرادی که فست‌فود می‌خورند نسبت به افرادی که نمی‌خورند ۵۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

پرخوری خوشمزه‌های خطرناک!!!

افزایش قند خون

فست‌فود‌ها به دلیل وجود کربوهیدرات زیاد قند خون را افزایش می‌دهند. با خوردن مواد غذایی‌ که آرد سفید دارند، بدن‌تان مقدار بیشتری قند سفید دریافت می‌کند. مصرف منظم چنین غذاهایی ممکن است منجر به بیماری‌‌هایی نظیر دیابت شود.

افزایش کلسترول

بسیاری از فست‌فودها با محصولات حیوانی، روغن زیاد، پنیر و سس‌های پرچرب تهیه و سرو می‌شوند. چربی زیاد موجود در فست‌فودها  باعث افزایش کلسترول خون می‌شود. این موضوع می‌تواند منجر به رسوب کلسترول در عروق و گرفتگی آنها شود.

افزایش احتمال سرطان

تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی گوشت حرارت زیادی می‌بیند ماده‌ای آزاد می‌کند که با سرطان‌های سینه، پروستات و روده‌ بزرگ در ارتباط است. علاوه بر این، در فست‌‌فودها سدیم نیترات  وجود دارد که بطور بالقوه منجر به سرطان می‌شود.

ضعف استخوان‌ها

مصرف زیاد سدیم که به مقدار فراوانی در فست‌فودها وجود دارد باعث ضعیف شدن استخوان‌ها شده و منجر به پوکی استخوان می‌گردد‌.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ذاهای پرچربی که برای سلامتی مفیدند! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…