نارین قلعه تفلیس، قلعه‌ای بر بلندای تپه‌ها

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال مکانی تفریحی در شهر تفلیس هستید، قلعه ناریکالا یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. چراکه تفلیس زیر پای شماست!
قلعه ناریکالا

قلعه باستانی ناریکالا، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان در تفلیس بشمار می‌رود. این قلعه زیبا دقیقا جایی بر بلندای تپه‌های متاتسمیندا در تفلیس است که جزو قدیمی‌ترین سازه‌های تفلیس بوده و به معنای قلعه کوچک است. در ضمن قلعه ناریکالا را با نام قلعه انتقام نیز می‌شناسند. مجله دلتا  قصد دارد در این مطلب، زیبایی قلعه ناریکالا در گرجستان را به تصویر بکشد.

قلعه ناریکالا جاذبه‌ای قدیمی و زیبا

تفلیس پایتخت کشور گرجستان است. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانی‌ها بشمار می‌آید. دلیل آن هم لغو روادید برای ورود ایرانیان به این کشور بوده است.

قلعه ناریکالا مشرف به شهر تفلیس و رودخانه کورا است. همچنین شامل دو بخش احاطه شده با دیواره‌های بلند و وسیع است. این قلعه در یک تپه شیب‌دار بین دو‌ جاذبه مهم یعنی حمام گوگرد و باغ گیاه‌شناسی تفلیس قرار دارد.

قلعه باستانی ناریکالا

جالب است بدانید این قلعه توسط ایران در دوره امپراطوری ساسانیان به سبک معماری پارسی ساخته شده است. در آن زمان شهر تفلیس، بخشی از خاک سرزمین ایران محسوب می‌شد.

قلعه ناریکالا زیبا

دسترسی به قلعه

برای رفتن به ناریکالا، نیازی نیست راه دور و درازی را طی کنید. چرا که این قلعه درست در مرکز تفلیس قرار گرفته است. بنابراین به راحتی می‌توانید به آن برسید. این بنای تاریخی بر بالای تپه‌ای به همین نام قرار‌ گرفته است.

پس از آن‌که به بالای این کوه رسیدید، به سراغ برج ناریکالا بروید. حالا به سوی شهر بچرخید و منظره فوق‌العاده‌ای که پیش روی شماست را نظاره‌گر باشید. تصویری شگفت‌انگیز و رویایی از تفلیس در برابر چشمان شما نقش می‌بندد که تا به حال تجربه نکرده‌اید.

قلعه ناریکالا گرجستان

از دیگر جاذبه‌های دیدنی قلعه می‌توان به کلیسای کوچکی اشاره کرد که در حیاط آن قرار دارد. نام این کلیسا سنت نیکلاس است. اطراف قلعه نیز جاذبه‌های متعددی انتظار شما را می‌کشد.

می‌توانید از آن‌ها نیز در طی یک روز بازدید داشته باشید. این جاذبه‌ها شامل کلیسای ارمنی سنت جرج، مسجد جامع تفلیس، حمام‌های گوگردی تفلیس و باغ گیاه شناسی ملی گرجستان هستند.

قلعه ناریکالا تفلیس

بازدید از  قلعه ناریکالا حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان می‌برد. نکته مثبت آن این است که در تمام روزهای هفته و بصورت ۲۴ ساعته این امر امکان پذیر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب لرستان و قلعه فلک الافلاک را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…