دستور پخت ماهی سالمون

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماهی سالمون به دلیل مغذی بودن آن در سراسر دنیا محبوب است و گوشت آن بسیار لذیذ است. همچنین مصرف آن دارای خواص زیادی است که خطر ابتلا به بیمارهای قلبی و علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.
ماهی سالمون

امروز در مجله دلتا قصد داریم روش‌های پخت و مزه‌دار کردن ماهی سالمون را آموزش دهیم. ماهی سالمون از نظر شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به ماهی قزل آلا دارد که در رده آزاد ماهیان، قرار می‌گیرد. این ماهی یکی از بهترین منابع چرب امگا ۳ است. همچنین از دیگر خواص خوب این ماهی می‌توان به افزایش کاهش وزن در رژیم لاغری اشاره کرد. امروز در مجله دلتا طرز تهیه ماهی سالمون با زعفران خوشمزه را به سه روش گریل کردن، کباب کردن و پخت در فر به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه ماهی سالمون کبابی و گریل شده

  • ماهی سالمون یک عدد
  • سیر ۳ حبه
  • پیاز یک عدد
  • لیمو ترش یک عدد
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • کره به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی سالمون با زعفران 

مرحله اول

برای شروع باید ماهی را به اندازه دلخواه خرد کنید سپس خوب بشویید. سپس داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود یا می‌توانید از دستمال برای خشک کردن ماهی استفاده کنید.

مرحله دوم

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و سیرها را حلقه‌ای برش بزنید. لیمو ترش را از وسط به دو نیم کنید و آب لیمو ترش را بگیرید. حالا ماهی‌ها را داخل سینی یا کاسه گذاشته و با پیاز، سیر، آبلیمو، ادویه‌ها، روغن زیتون و کمی زعفران خوب ماساژ دهید. سپس ظرف مورد نظر را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شود.

مرحله سوم

روش اول گریل کردن است. داخل تابه گریل را با کره چرب کنید سپس ماهی را از طرف پوست داخل تابه گریل قرار دهید. اجازه دهید یک طرف آن سرخ شود. بعد از این که یک طرف سرخ شد طرف دیگر را سرخ کنید. سپس داخل بشقاب قرار دهید و به همراه دورچین یا پلو میل کنید.

مرحله چهارم

برای کباب کردن ماهی باید از توری استفاده کنید. ابتدا زغال را روشن کنید تا سرخ شود. سپس کمی روی توری را با قلم‌مو روغن زده و ماهی را از سمت پوست ماهی روی توری قرار دهید. برای کباب کردن باید ماهی پوست داشته باشد تا بافتش جدا نشود. یک طرف را طلایی کنید سپس در انتها از توری خارج و روی آن کمی آب لیمو ترش بزنید. ماهی را در ظرف مورد نظر گذاشته و سرو کنید.

مرحله پنجم

برای پخت ماهی در فر، از ۱۰ دقیقه قبل فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا داغ شود. سپس سالمون را در ظرف پیرکس قرار دهید و روی آن را با فویل بپوشانید. بعد چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید و ظرف را در فر گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید. در انتها برای برشته شدن بیشتر فویل را بردارید و گریل را روشن کنید. سپس ماهی را در ظرف مورد نظر سرو کرده. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب سالاد تن ماهی و پنیر کبابی، یک وعده مقوی برای ورزشکاران را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…