املت ذرت و قارچ خوشمزه

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ذرت سرشار از خواص مفید برای بدن است. ذرت از سرطان پیشگیری و از قلب محافظت می‌کند، همچنین برای سلامت چشم نیز بسیار مفید است.
املت

املت ذرت یکی از خوشمزه‌ترین انواع املت است به‌خصوص برای افرادی که طعم و مزه ذرت را دوست دارند. املت ذرت یک غذای بسیار کامل است و شما می‌توانید آن را به عنوان وعده شام یا صبحانه نوش جان کنید. همیشه بچه ها ذرت را دوست دارند شما می‌توانید با تهیه این املت آن‌ها را تشویق به خوردن صبحانه و یک غذای کامل کنید تا روز خود را پر انرژی شروع کنند. این املت در سراسر جهان تهیه می‌شود و مربرط به منطقه‌ای خاص نیست. شما به دلخواه می‌توانید از انواع سبزیجات در این املت استفاده کنید و از خواص خوب ذرت کنار تخم مرغ بهرمند شوید. امروز در مجله دلتا املت ذرت و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه املت ذرت و قارچ

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • ذرت یک پیمانه
  • قارچ ۱۰ عدد
  • گوجه گیلاسی ۵ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه املت ذرت و قارچ و پنیر

مرحله اول

ابتدا برای تهیه این غذا باید ذرت را بپزید شما می‌توانید از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید. همینطور می‌توانید اگر در منزل ذرت فریزری دارید از آن استفاده کنید یا اگر در فصل ذرت هستید می‌توانید آن را بگیرید و بخارپز کنید. برای شروع داخل تابه مورد نظر کمی کره و روغن بریزید سپس ذرت را بریزید و کمی تفت دهید نباید ذرت سرخ شود در حدی که کمی نرم شود کافی است.

مرحله دوم

قارچ‌ها را خرد کنید و کمی آبلیمو بزنید تا در هنگام تفت دادن سیاه نشود. سپس داخل یک تابه خوب تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. تخم مرغ‌ها را داخل کاسه شکسته و به آن ادویه و نمک بزنید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود.

مرحله سوم

در ادامه قارچ‌ها را به ذرت اضافه کنید. سپس تخم مرغ‌های زده شده را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا تخم مرغ‌ها خودش را بگیرد. مواد را هم بزنید تا ذرت و تخم مرغ و قارچ با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم

در ادمه وقتی تخم مرغ خودش را گرفت کمی پنیر پیتزا روی املت ریخته و برای چند دقیقه درب تابه را بگذارید تا پنیر ذوب شود. سپس به همراه گوجه گیلاسی و سبزیجات دلخواه تزئین کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب رولت تخم مرغ با گوشت و قارچ را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    عالی،خیلی دوسش دارم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۳۲ ب٫ظ

      از اینکه با همراهید از شما سپاس گزاریم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…