فواید شگفت‎انگیز ترکیب عسل و سیر

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
37 فواید شگفت‎انگیز ترکیب عسل و سیر

سیر و عسل دو ماده خوراکی هستند که نه فقط هر یک به تنهایی شگفت انگیزند، بلکه ترکیب این دو، معجزه ای برای درمان امراض گوناگون و بهبود سلامت افراد است.

از دیرباز تاکنون سیر و عسل به عنوان پماد و یا مرهم برای انواع درد ها کشف ومصرف شده و دربین مردم پر طرفدارند.

فواید عسل

عسل را بهتر است طبیعی و خالص تهیه کنید، زیرا نوع صنعتی آن بسیاری از خواص، ویتامین ها و مواد معدنی را ندارد و آنچنان تاثیرگذار نیست .

عسل طعمی لذیذ دارد و از آنتی اکسیدان و مواد معدنی بسیار از جمله روی، آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم و انواع ویتامین B نظیر ریبوفلاوین، نیاسین و B6 سرشار است.

با مصرف مداوم این ماده، انرژی کافی بدن دریافت شده و اگر جایگزین قند و شکر شود، مشکل چاقی هم وجود نخواهد داشت. ضمن این که از مشکلات گوارشی و کلسترول هم در امان خواهید بود.

sir فواید شگفت‎انگیز ترکیب عسل و سیر

فواید سیر

اگر خوردن سیر را در برنامه روزانه خود قرار دهید، یقین بدانید که مقادیر بالایی ویتامین B6، سلنیوم، فیبر و منگنز دریافت خواهید کرد و از بیماری های فشار خون، کلسترول، قلبی، تصلب شرائن، دیابت، پوکی استخوان و مشکلات پروستات در امان خواهید بود.

از همه مهم تر آن که سیر به عنوان ماده قوی سم زدایی، به از بین رفتن سموم بدن کمک کرده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

حال با دانستن خواص عسل و سیر، تصور کنید ترکیب این دو ماده با یکدیگر تا چه حد مفید است. در ادامه با روشی ساده و خانگی برای ترکیب این دو ماده آشنا می شوید.

درظرفی شیشه ای تعدادی حبه سیر پوست کنده بریزید و سپس روی آن را از عسل خالص و طبیعی پر کنید.

برای نگهداری دراز مدت این ترکیب، لازم است در ظرف را محکم بسته، حباب های ایجاد شده را با هم زدن از بین ببرید و چند روز این ترکیب را در اتاق، جایی تاریک و یا یخچال قرار دهید و پس از آن روزانه با معده خالی یک قاشق از آن را میل کنید. جالب است بدانید این ترکیب را می توانید تا یک سال هم نگه دارید.

با مصرف این ترکیب از فواید آن بهره مند می شوید، سرماخوردگی و آنفلوآنزا  را درمان می کنید و ضمن سم زدایی، تقویت سیستم ایمنی بدن را هم خواهید داشت.


delta.ir ◊ مجله خبری دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…