خانه خود را جذاب و متفاوت رنگ کنید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا بهتر است از بیش از یک رنگ در رنگ آمیزی دیوار های خود استفاده کنید؟ استفاده از چندین رنگ می‌تواند نواحی را تعریف کند، ویژگی‌ها را برجسته کرده و فضا را خاص‌تر نماید.
رنگ آمیزی دیوار خانه

انتخاب رنگ نقاشی دیوارها یکی از لذت‌بخش‌ترین مراحل در دکوراسیون داخلی است، اما می‌تواند یکی از سخت‌ترین مراحل هم باشد. از میان رنگ تست شده بر روی دیوار، کدام سایه را انتخاب کنیم؟ دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند دیوارهای چند رنگ انتخاب خوبی هستند. آن‌ها می‌توانند اتاق‌ها را جالب‌تر کرده، تناسبات یک فضا را تغییر دهند یا به سادگی سبب زیبایی شوند. در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی رنگارنگ برای رنگ آمیزی دیوار خانه معرفی می‌شوند.

رنگ در خارج از خطوط

شما احتمالا انتظار دارید در یک دیوار دو رنگ، رنگ‌ها توسط یک گچ‌بری یا ریل عکس جدا شده باشند. اما در تصویر زیر، استفاده نکردن از این دو نوع جداکننده بین رنگ‌ها سبب خلق یک اثر جالب شده است. با همرنگ کردن سقف و قسمت بالایی دیوارها و رنگ کردن بالا و پایین ریل عکس، طراح به این اتاق خواب که ارتفاع زیادی دارد، عمق بیشتری بخشیده است.

رنگ صورتی در اتاق خواب

سایه روشن ایجاد کنید

یکی از خوبی‌های رنگ نقاشی این است که می‌توانید آن را با سایه‌ای که دقیقا مد نظرتان است بیامیزید. در واقع می‌توانید یک اثر پله‌ای و از روشن به تیره روی دیوار خلق کنید و اثری واقعا ویژه داشته باشید.

این سقف تیره در دنج و گرم ساختن فضا اثربخش است. هرچند که می‌توانید با افزایش ارتفاع، رنگ‌ها را معکوس کرده و سقف را از همه روشن‌تر کنید تا نوعی سبکی و تعلیق در فضا ایجاد کنید.

رنگ آمیزی دیوار خانه

به راهروها شخصیت ببخشید

برای رنگ آمیزی دیوار خانه اغلب از میان فضاهای تردد مانند راهروها و راه‌پله‌ها بدون این که توجه چندانی به آن‌ها بکنیم، عبور می‌کنیم. با استفاده کردن از چند رنگ در دیوارهای این فضاها آن‌ها را برجسته کنید. می‌توانید از رنگ‌های روشن در کف استفاده کنید و یا برای کمتر چشم‌گیر بودن، از طیف‌های رنگ‌‌های خنثی استفاده کنید.

برای اینکه دیوارهای خانه را جذاب تر کنید، مطلب ۷ روش ساده و جذاب برای تزیین دیوار را بخوانید.

یک فضا را ناحیه بندی کنید

رنگ کردن یک بخش تورفته با یک رنگ متفاوت، راهی بسیار مناسب برای نشان دادن کاربرد متفاوت آن قسمت است. در این اتاق خواب، رنگ زرد فضای خوابیدن را مشخص می‌کند. همچنین رنگ آبی نشان‌دهنده فضای مطالعه است. شما می‌توانید از این روش برای جدا کردن حوزه میز مطالعه در اتاق و یا میز غذاخوری در آشپزخانه استفاده کنید.

رنگ آمیزی دیوار خانه

یک منظره ایجاد کنید

در این اتاق شادی‌بخش، سایه‌های روشن و تیره فیروزه‌ای، آسمان و دریا را تداعی می‌کنند. خورشید در حال غروب، در تصویر روی دیوار، این تداعی را تکمیل می‌کند.

اگر تصمیم دارید که یک قفسه کتاب به منظره اضافه کنید، یکی از طبقه‌ها را با دقت هم تراز با مرز رنگ‌ها نصب کنید و بالا و پایین قفسه را مانند دیوار از همین مرز رنگ آمیزی کنید.

رنگ آمیزی دیوار خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتاق کوچک را چگونه بچینیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…