مناطق جذاب جهان که در حال نابودی‌اند!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تغییرات آب و هوایی به زودی تاثیر عمده‌ای بر شرایط زیست محیطی جهان خواهد گذاشت.
از بین رفتن مناطق گردشگری

بالا آمدن سطح آب دریاها، از بین رفتن یخ‌های قطبی و خشکسالی‌های شدید، محیط زندگی گونه‌های جانوری متعددی را تهدید می‌کند. همچنین این عوامل زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. این تغییرات آب و هوایی مدت‌هاست که آغاز شده‌اند. یکی از عوارض غیرمنتظره این تغییرات، از بین رفتن مناطق گردشگری دیدنی در نقاط مختلف جهان است که در این مطلب از مجله دلتا به آن خواهیم پرداخت.

از بین رفتن مناطق گردشگری دیدنی

آیا قصد دارید قبل از مرگتان از نقاط دیدنی جهان مثل ونیز و اولمپ یونان و دیواره بزرگ مرجانی استرالیا بازدید کنید؟

باید بگوییم که شما وقت زیادی برای این کار ندارید و باید عجله کنید. جاذبه‌های توریستی بر اثر تغییرات آب و هوایی در حال نابودی هستند و تا چند سال آینده اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند. انسان با استفاده نادرست از منابع طبیعی و آلوده کردن محیط زیست و تولید گازهای گلخانه‌ای به وجود آورنده این تغییرات بوده است.

نابودی مناطق توریستی سراسر جهان

دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی یک دیواره طبیعی ساخته شده از مرجان‌های زنده است. این دیوار جزو یکی از پربازدیدترین پدیده‌های توریستی کشور استرالیا بشمار می‌رود. این دیواره بزرگ مرجانی با طول ۱۵۰۰ مایل از فضا هم قابل مشاهده است. با افزایش دمای آب اقیانوس‌ها و آلودگی‌های انسانی، زندگی این مرجان‌ها در معرض خطر هستند.

سایر جاذبه‌های توریستی در معرض خطر تغییرات آب و هوایی

تنها دیواره مرجانی و سواحل استرالیا نیست که تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است. این پدیده (تغییرات آب و هوایی) در حال از بین بردن پارک‌های ملی طبیعی، سواحل زیبا و جنگل‌های بزرگ در سراسر جهان است. در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شوید:

مالدیو

این کشور زیبا و کم جمعیت تنها ۲۰ سانتی‌متر از سطح دریا ارتفاع دارد. به زودی با ذوب شدن یخ‌های قطب شمال و بالا آمدن سطح دریا،  مالدیو کاملا به زیر آب خواهد رفت.

پارک اورگلیدز در آمریکا

این منطقه یک پارک طبیعی در فلوریدا است. این پارک جزو مناطق محبوب برای توریست‌ها است. استفاده نامناسب از منابع آبی و کشاورزی زیاد آن را در معرض خطر قرار داده است. طوری که در یک قرن اخیر مساحت آن به نصف کاهش یافته است.

شهر ونیز

این شهر زیبا قرن‌ها است که در میان آب‌ها قرار گرفته است. بالا رفتن سطح دریا و سیل‌های مکرر این شهر را به شدت تهدید می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این شهر تا چند سال آینده کاملا به زیر آب برود.

جنگل‌های بارانی آمازون

این جنگل‌ها محل زندگی بیش از بیست درصد از گونه‌های شناخته شده گیاهی و جانوری هستند. جنگل‌های آمازون، در ۳۰ سال گذشته بیش از نیم میلیون هکتار از مساحت خود را از دست داده‌اند. اگر قطع درختان به همین روال ادامه یابد تا چند دهه آینده اثری از این جنگل‌ها باقی نخواهد ماند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب پایان دادن به بحران آب با استفاده از نور خورشید را بخوانید.

 

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…