استانداردهای معماری نویفرت در طراحی خانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استانداردهای معماری نویفرت توسط «ارنست نویفرت» تدوین شد و در سال 1936 میلادی منتشر شد. «خانه نویفرت» در کشور آلمان طبق استاندارهای این کتاب طراحی شده است.
استانداردهای معماری نویفرت

استانداردهای معماری نویفرت در خانه‎ای زیبا اجرا شده‎است. نویفرت یا «داده‌های معماران» کتابی است که توسط «ارنست نویفرت» تدوین شد و در سال ۱۹۳۶ میلادی به چاپ رسید. این کتاب در میان معماران به‎عنوان منبعی برای استانداردهای معماری در طراحی ساختمان و معماری منظر کاربرد دارد. در این کتاب استانداردهای ابعاد، اندازه، تعداد فضاها و اجزای معماری برای کاربری‌های متفاوت به‎صورت نقشه، گرافیکی و عددی ارائه شده‎است.

مجله دلتا با معرفی «خانه نویفرت» سعی دارد یک نمونه خانه استاندارد و مطابق با نیازهای ساکنان را معرفی کند.

خانه نویفرت در کنار ویلای X1 ساخته شده است. ویلایی که در سال ۱۹۵۹-۱۹۶۲ پیتر نویفرت آن ‎را طراحی کرد و ساخت. باتوجه به دسترسی آزاد و مناسب خانه نویفرت و مسکونی بودن آن، با نگهداری و مراقبت ساده از آن، می‎توان در بعضی از مواقع سال استفاده‎کرد.

 معماری نویفرت

طراحی نمای ساختمان نویفرت در تضاد کامل با نمای ساختمان مجاور خود یعنی ویلای X1 است. این تضاد باعث می‎شود خانه بیشتر نمایان شده و سادگی فرمی آن برای بینندگان محسوس باشد.

ترکیب حجمی خانه نویفرت بسیار ساده است و از احجام مکعبی و مینیمال به وجود آمده‎است. این خانه در یک زمین تنیس بدون استفاده، بنا شده است. اتاق خواب‎های این ساختمان در طبقه بالا قرار دارد و با توجه به استانداردهای معماری نویفرت طراحی شده‎است. این دو اتاق خواب چشم اندازی بسیار زیبا به محیط اطراف دارد. نور طبیعی اتاق خواب‎ها از پنجره‎ها تأمین می‎شود.

استانداردهای نویفرت

توجه به محیط اطراف باعث شده‎است بعضی از فضاها علاوه بر کاربری خود، عملکردی چند گانه داشته‎باشد. اتاقی که در قسمت شمال غربی ساختمان تعبیه شده، حد فاصل بین محیط بیرون و درون ساختمان است و علاوه بر عملکرد، برای جلوگیری از کاهش آلودگی صوتی و ایجاد آرامش در درون ساختمان، به‎وجود آمده‎است. از دیگر عملکردهای این اتاق جلوگیری و فیلتر کردن نور غرب است. در پلان این خانه از هیچ خط منحنی استفاده‎نشده و منطق هندسی در طراحی فرم و پلان وجوددارد.

پلان استانداردهای نویفرت

در قسمت جنوبی خانه نویفرت، برای استفاده از نور مناسب و چشم انداز باغ، تراس قرار دارد. این تراس با قطع کردن بخش شرقی و غربی ساختمان یک حجم ساده و کارآمد به وجود آورده‎است. استفاده از شیشه در نمای این ساختمان از ویژگی‎های این طرح محسوب شده و باعث کاهش مرز بین درون و بیرون آن می‎شود و به ساکنان وسعت دید می‎دهد. طراحی نما و فرم پنجره‎های این ساختمان، بسیار ساده است.

معمار: Gatermann + schooing

موقعیت بنا: کلن، آلمان

متراژ: ۲۳۷ تر مربع

سال اجرا: ۲۰۱۳

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…