منطقه ۹ تهران با ۱۱۱ درصد رشد قیمت مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی آپارتمان منطقه 9 تهران، رکوددار قیمت شده است که در سال های اخیر جزو کم رشدترین مناطق شهر تهران از نظر قیمت آپارتمان بوده است، اما به چند دلیل عمده در میانه پاییز رکورددار رشد قیمت در میان سایر مناطق پایتخت شد.
منطقه 9 تهران

منطقه ۹ تهران با ۱۱۱ درصد  طلایه‎دار بیشترین رشد قیمت مسکن در شهر تهران، شناخته شده است. متوسط نرخ آپارتمان منطقه ۹ تهران، در آبان ماه امسال، در مقایسه با آبان سال گذشته، ۱۱۱ درصد رشد داشته است که نشان دهنده جهش شدید قیمت در بازار مسکن این منطقه است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد ، در حالی منطقه ۹ تهران، رکوددار رشد قیمت مسکن شده که در سال های اخیر جزو کم رشدترین مناطق شهر تهران از نظر قیمت آپارتمان بوده است، اما به چند دلیل عمده در میانه پاییز، رکورد افزایش قیمت  را در میان سایر مناطق پایتخت، شکسته است .

دلایل نوسان شدید قیمت مسکن درمنطقه ۹ تهران

منطقه ۹ یکی از نزدیک‌ترین نقاط پایتخت به نوار مرزی دو نیمه شمالی و جنوبی تهران است. همچنین، یکی از اصلی‌ترین کانون‌های عرضه آپارتمان‌های کوچک‌ و ارزان قیمت شناخته می‎شود، این دو علت موجب شده است که طی سال‌های اخیر همواره بازار مسکن این منطقه مورد توجه آن دسته از افرادی قرار بگیرد که قصد خرید آپارتمان با بودجه محدودتر دارند.

منطقه 9 تهران

همچنین بخشی قابل توجه از این منطقه در محدوده بافت‌های فرسوده قرار دارد؛ به همین دلیل در منطقه ۹ تهران، عرضه واحدهای نوساز و کم سن و سال کوچک نسبت به سایر مناطق از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است و متقاضیان خرید واحدهای مسکونی کوچک و ارزان قیمت می‌توانند از میان تعداد زیادی واحد های عرضه شده به بازار مسکن این منطقه، خانه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

با این حال،به دلیل کوچک بودن مساحت زمین‌هایی که عملیات نوسازی روی آن انجام شده است، بخش عمده‌ای از ساختمان‌های مسکونی نوسازی شده در این منطقه تک واحدی و نیمی از واحدها در یک مجتمع، پارکینگ یا انباری ندارند.

برای دیدن مطالب مرتبط با تازه ترین  اخبار خرید و فروش مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و  اخبار مسکن جامع  ترین مجله ملکی ایران، مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…