لیموناد خانگی، یک نوشیدنی خنک تابستانی

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نوشیدنی‌ها حاوی مواد اولیه‌ای هستند که بدن را آبرسانی می‌کنند و به همین دلیل برای روزهای گرم گزینه‌هایی عالی به شمار می‌روند.
لیموناد

نوشیدنی‌های خنک جزء معجون‌های معجزه‌آسایی هستند که تحمل روزهای گرم تابستان را برایمان آسان‌تر می‌کنند. بعد از اینکه از سرکار به منزل می‌آییم، اگر یک لیوان شربت خانگی خنک و خوش‌طعم بنوشیم، خستگی از تنمان بیرون می‌آید. امسال گرما همه‌ ما را غافلگیر کرد و خیلی زودتر از آن چیزی که انتظار داشتیم، به سراغمان آمد. به همین دلیل مقاله‌ امروز مجله دلتا را به آموزش لیموناد خانگی ، یک نوشیدنی تابستانی دلچسب برای روزهای گرم اختصاص داده‌ایم. نکته‌‌ای که وجود دارد این است که دستتان برای تهیه‌ این نوشیدنی‌ باز است و می‌توانید میزان مواد اولیه را بر اساس ذائقه‌ خود کم یا زیاد کنید.

لیموناد در صدر نوشیدنی‌های محبوب تابستانی قرار می‌گیرد. اسم این نوشیدنی را زیاد شنیده‌اید و احتمالا آن را در کافی‌شاپ‌ها هم میل کرده‌اید‌. الان وقت این است که خودتان این نوشیدنی تابستانی جذاب را در خانه درست کنید و از نوش جان کردن آن لذت ببرید. این نوشیدنی در مدت زمان کم آماده می‌شود و برای پذیرایی از مهمان‌های سرزده آسان‌ترین گزینه به شمار می‌رود.

مواد لازم برای تهیه لیموناد خانگی

  • شکر سفید یک و سه چهارم فنجان
  • آب خنک هشت فنجان
  • آب لیمو ترش تازه یک و نیم فنجان
  • یخ چند تکه

طرز تهیه لیموناد خانگی

مرحله اول

برای تهیه‌ لیموناد خانگی ابتدا باید یک قابلمه‌ کوچک روی اجاق قرار دهید و شکر و یک فنجان آب را درون آن بریزید. مواد را خوب هم بزنید. زیر حرارت را زیاد ‌کنید و اجازه دهید مواد به جوش بیایند. مواد را مدام هم بزنید تا شکر به‌طور کامل حل شود.

مرحله دوم

زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط شکر در دمای اتاق خنک شود. سپس آن را به یک ظرف درب‌دار منتقل کنید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله هسته‌های آب‌ لیمو ترش را دور بریزید، اما اجازه دهید تکه‌های لیمو ترش باقی بمانند. مخلوط شکر را از یخچال بیرون بیاورید و آن را درون پارچ بریزید. آب لیمو ترش و هفت فنجان باقیمانده‌ آب را به پارچ اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

به اندازه‌ دلخواه به لیموناد یخ اضافه کرده و آن را هم بزنید تا حسابی خنک شود. لیموناد را در لیوان بریزید و آن را با حلقه‌های لیمو ترش تزئین کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب اسموتی زنجبیل و میوه برای مبارزه با ویروس‌ها را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…