اتاق خواب کوچک خود را زیبا بچینید (بخش اول)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه بنا به ضرورت معماری کلان شهرها، خانه‌ها کوچک شده است، همینطور اتاق‌های خواب. چیدمان یک اتاق کوچک نیاز به دانستن چند نکته دارد تا به بهترین شکل از فضا استفاده شود. در این مطلب به این نکات می‌پردازیم.
اتاق خواب کوچک

افزایش روزافزون جمعیت در کلان‌شهرها باعث شده است تا خانه‌ها کوچک شوند و فضای کمتری در اختیار هر فرد قرار گیرد. اما کوچک شدن خانه‌ها به این معنی نیست که نمی‌توانیم خانه و اتاق خواب کوچک و زیبا داشته باشیم. اگر شما هم خانه‌ای با اتاق‌های کوچک دارید و برای چیدمان آن دنبال ایده می‌گردید، جای درستی آمده‌اید.

در این مطلب سعی شده تا با چند نکته کوچک شما را در طراحی اتاق خواب کوچک منزل‎تان یاری کنیم تا از حداقل فضا و امکانات، بیشترین بهره را ببرید.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ اتاق خواب جای استراحت و آرامش است. بنابراین، استفاده از مبلمان و لوازمی که فضای زیادی اشغال می‌کنند؛ ضروی نیست، اگرچه برخی از دکوراسیون‌های مدرن و لوکس می‌گویند که باید از تخت های  بزرگ و وسایل جاگیر و غیرضروری استفاده کنید.

کاربرد رنگ‌های روشن و درخشان

دیوار سفید

رنگ سفید برای اتاق‌های کوچک انتخاب بسیار خوبی است. این رنگ مانع از آن می‌شود که اتاق شلوغ و فشرده به نظر برسد. در صورت نبودن پنجره‎های بزرگ در خانه، رنگ سفید و سایر رنگ‌های روشن، کمبود نور اتاق را جبران می‌کند.

نگران نباشید که اتاق شما سرد و بی‌روح به‌نظر برسد. می‌توانید با آویختن چند تابلوی زیبا و استفاده از کوسن‌های مناسب، خنثی بودن رنگ سفید را جبران کنید.

قرار دادن تخت‌خواب در گوشه اتاق

تخت گوشه اتاق

در بیشتر چیدمان‌ها، تخت‌خواب را در وسط اتاق قرار می‌دهند. اما برای اتاق‌های کوچک این کار اشتباه است و فقط فضای اتاق گرفته می‌شود. برای داشتن یک اتاق خواب کوچک و دنج، بهتر است که تخت‌خواب را در یک گوشه اتاق جا دهید. این کار فضای اتاق خواب شما را بازتر نشان می‌دهد.

تختخواب سایز کوچک گزینه‌ای مناسب

تخت سایز کوچک

تفاوت بین اندازه تخت‌خواب های کوچک و بزرگ فقط حدود ۴۰ سانتی‎متر است. اما توجه کنید که همین تفاوت اندک برای اتاق خواب کوچک بسیار مهم است؛ زیرا اختصاص دادن بیشتر فضا به یک تخت، اتاق را خفه و فضا را فشرده می‌کند. راحت بودن تخت‎خواب و تشک  مهم‎تر از اندازه تخت است.

خرید اثاثیه غیرضروری ممنوع

لوازم غیر ضروری

بهتر است در اتاق خواب کوچک، تا آن‎جا که امکان دارد وسایل غیرضروری نگذارید. یا از وسایلی استفاده کنید که در ابعاد کوچک‎تر ساخته شده‎اند. حتی پیشنهاد می‌شود میزتوالت در اتاق نگذارید، یا اگر می‌گذارید تا حد امکان چیزی روی میز قرار ندهید. فراموش نکنید هر چیز ممکن است اتاق خواب را از نظر ظاهر، شلوغ و به هم‌ریخته جلوه دهد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…