عجیب‌ترین انواع اعتیاد که شاید ندانید!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اعتیاد یک بیماری روحی روانی است. واقعیت این است که امکان اعتیاد افراد به همه چیز وجود دارد.
عجیب ترین اعتیادها

با شنیدن کلمه اعتیاد اولین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند مواد مخدر، الکل، قند یا حتی تلفن‌های هوشمند است. با این حال  اعتیاد شامل موارد بسیار دیگری است که شاید قبلا به آن‌ها فکر نکرده باشید. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره عجیب ترین اعتیادها صحبت خواهیم کرد.

عجیب ترین اعتیادها

اعتیاد به خرید

مطمئنا شخصی را می‌شناسید که به خرید اعتیاد داشته باشد! در واقع، یک بیماری مانند این در پزشکی دارای نام خاصی است که آنیومانیا نامیده می‌شود و می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد. کسانی که وسواس به آنیومانیا دارند هیچ کنترلی بر رفتارهای خریدشان ندارند و اغلب برای پاسخ به این اعتیاد، بدهکار می‌شوند. به دلیل رفتار خارج از کنترل آن‌ها، این خریدها اغلب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. آن‌ها نه برای استفاده از چیزهایی که خریده‌اند، بلکه برای ارضای اعتیاد خود خرید می‌کنند.

اعتیاد به خرید

اعتیاد به ورزش

ورزش شاید اعتیادآورترین فعالیت سالم باشد. این اعتیاد گاهی در ورزشکاران حرفه‌ای ظاهر می‌شود. اعتیاد به ورزش در افراد دیگر نیز ممکن است رخ دهد. همچنین می‌تواند با بی اشتهایی یا نوروم (ورم عصب) همراه شود. با اعتیاد به ورزش ورزشکاران اغلب در یک سطح شدید و به مدت دو تا سه ساعت در روز ورزش می‌کنند. این اعتیاد می‌تواند فشار زیادی روی قلب، ریه‌ها و عضلات وارد کند.

خودزشت پنداری و اعتیاد به اصلاح اعضای بدن

یکی از اعتیادهایی که گروه بزرگی از مردم از آن رنج می‌برند وسواس اصلاح بدن به روش‌های مختلف است.

برای برخی این ممکن است به معنای جراحی‌های مکرر پلاستیک باشد. در حالی که برخی دیگر به دنبال خال کوبی یا سوراخ کردن در قسمت‌های مختلف بدن هستند. این امر می‌تواند در نتیجه عزت نفس پایین یا بیماری روانی به نام اختلال بدشکلی بدن ایجاد شود.

اعتیاد به خوردن چیزهای غیر معمول مثل خاک

این اعتیاد، اعتیادی است که شامل خوردن خاک و مواد غیرقابل خوردن است. این اختلال در افراد مبتلا به اوتیسم یا تاخیر در رشد، شایع است. در افرادی که کم خونی فقر آهن دارند که یخ یا شن می‌خورند نیز دیده می‌شود.

مصرف مواد غیر خوراکی ممکن است گاهی منجر به خفگی یا مسمومیت شود. حتی برخی از افراد از مواد صابون یا شوینده استفاده می کنند که منجر به استفراغ و اسهال و همچنین کم آبی شدید می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی که هیچ‌وقت برملا نمی‌شوند را بخوانید.

 

 

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ب٫ظ

  3. سیدمهدی تقوی ماهونی مشهدالرضا

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…