درمان علائم گوارشی ناشی از کرونا

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شواهد فزاینده‌ای حاکی از آن است که افرادی که پیش زمینه بیماری‌های گوارشی دارند، بیشتر در خطر وخامت علائم در زمان ابتلا به کرونا قرار دارند.
درمان علائم گوارشی کرونا

بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری کووید-۱۹، در بیماران مبتلا به کرونا طیف وسیعی از علائم مانند سرفه، درد عضلانی، حالت تهوع، کاهش حس بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی گزارش شده است. این علائم می‌تواند خفیف یا حاد باشد و ممکن است ۲ تا ۱۴ روز پس از آلوده شدن به ویروس کرونا در بدن ظاهر شوند. برای درمان علائم گوارشی کرونا با مجله دلتا همراه باشید.

علائم گوارشی کرونا

تقریبا در ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ علائم گوارشی کرونا دیده شده است. این علائم عموما در بیمارانی که به صورت خفیف یا بدون علامت به این بیماری مبتلا می‌شوند، گزارش شده است. شایع‌ترین علائم گوارشی کرونا اسهال، استفراغ و بی‌اشتهایی هستند. در ادامه روش‌هایی که برای رفع این علائم وجود دارند را توضیح خواهیم داد.

اسهال

در زمان ابتلا به اسهال از مصرف مواد غذایی نفاخ مانند کلم، حبوبات، انجیر و آلو پرهیز کنید. اگر آب بدن شما کم شده است، حتما آبرسانی به بدن را در برنامه غذایی خود جدی بگیرید. مصرف غذاهای چرب، انواع سس‌ها و فست‌فود می‌تواند علائم اسهال را بدتر کند. اگر دچار سندروم روده تحریک‌پذیر نیستید، برنج سفید و نان سفید را جایگزین نان‌های فیبردار و سبوس‌دار کنید. نوشیدنی‌های کافئین‌دار و کاکائو باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند.

علائم گوارشی کرونا

حساسیت به لبنیات

تا جای ممکن از لبنیات پروبیوتیک استفاده کنید. زیرا روده‌ها نسبت به انواع دیگر لبنیات حساس می‌شوند و هضم مواد غذایی برای شما سخت‌تر خواهد شد. لبنیات پروبیوتیک حاوی باکتری‌های مفید برای روده هستند و جایگزین باکتری‌های از دست رفته در اثر اسهال و استفراغ خواهند شد.

استفراغ

غذاهای پرادویه و دارای رایحه تند، رفلکس گلو را فعال کرده و موجب تحریک استفراغ خواهند شد. مصرف شیرینی‌جات به‌ویژه مواد حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی را محدود کنید. حجم وعده غذایی را کم و تعداد دفعات آن را افزایش دهید.

بی‌اشتهایی

مصرف میوه و مواد غذایی تازه و خوش‌طعم در افزایش اشتها موثر است. مواد غذایی حاوی ویتامین C نیز کمک‌کننده هستند. در کنار این موارد از غذاهای شور دوری کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهکار بازگشت حس بویایی به دنیای کرونایی‌ها را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…