عجیب‌ترین خوراکی‌های دنیا!

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
غذا‌هایی عجیب زیادی وجود دارند که از زمان‌های گذشته در فرهنگ‌های مختلف دنیا استفاده می‌شده‌اند و هم اکنون نیز طرفداران زیادی دارند.
عجیب ترین خوردنی ها

در طبیعت چیز‌های زیادی وجود دارند که شاید تا به حال نمی‌دانستید توسط انسان‌ها به عنوان غذا مصرف می‌شوند. غذا‌هایی که از زمان‌های گذشته در فرهنگ‌های مختلف دنیا استفاده می‌شده‌اند و هم اکنون نیز طرفداران زیادی دارند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره عجیب ترین خوردنی ها صحبت خواهیم کرد.

عجیب ترین خوردنی ها

پوست درخت

پوست درخت از گذشته به عنوان غذا توسط انسان‌ها مصرف می‌شده است. یکی از رایج‌ترین خوراکی‌هایی که از پوست درخت به دست می‌آید دارچین است. می‌توانید از قسمت داخل پوست بسیاری از درختان آرد درست کنید و به جای آرد از آن در غذا‌ها استفاده کنید.

قسمت داخلی پوست درخت، کامبیوم نام دارد و طبق تحقیقات به دست آمده پوست درخت کاج فواید سلامتی بیشماری دارد.

این درخت می‌تواند سطح گلوکز را پایین آورده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. به علاوه کمک می‌کند بدن ویتامین C بیشتری از غذا‌ها جذب کند و از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می‌کند.

کاکتوس

کاکتوس از آن دسته گیاهانی است که سعی می‌کنید به آن نزدیک نشوید، اما خوردن آن به نظر ایده جالبی می‌آید. اگر در فضای مجازی جستجو کنید می‌توانید دستور غذا‌های زیادی با کاکتوس را پیدا کنید.

چیزهایی عجیب که نمی‌دانستید قابل خوردن هستند

پوست تخم‌مرغ

اخیرا پوست تخم مرغ به عنوان کود گیاهی به کار برده می‌شود. نکته جالب‌تر این است که به علت داشتن مواد معدنی بالا به عنوان مکمل کلسیم مصرف می‌شود. البته باید پوست تخم مرغ قبل از مصرف تا دمای ۲۰۰ درجه جوشانده شده و کاملا آسیاب شود.

عجیب ترین خوردنی

چرم

در برخی کشور‌ها پوست حیوانات به عنوان غذا استفاده می‌شود. به عنوان مثال پونمو نام پوست گاوی است که فراوری می‌شود تا همراه با گوشت مصرف شود. این غذا در نیجریه بسیار رایج است، اما دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ ارزش غذایی ندارد.

گل قاصدک

در لیست عجیب ترین خوردنی‌ها، قاصدک سالم‌ترین آن‌هاست. گل قاصدک سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C، A و K و منبع پتاسیم و آهن است. این گیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان دارو استفاده می‌شود.

طلا

طلا از نظر بیولوژیکی راکد است یعنی هیچ واکنش شیمیایی نشان نمی‌دهد. طلا می‌تواند از سیستم گوارشی، بدون اینکه جذب روده‌ها شود عبور کند. به همین دلیل است که در برخی رستوران‌ها می‌بینیم که غذا‌ها را با طلا تزئین می‌کنند. طلا‌های خوراکی ۲۴ عیار هستند اگر عیار آن‌ها کمتر باشد ناخالصی دارند و قابل خوردن نیست.

خاک رس

همه ما درباره فواید زیبایی خاک رس می‌دانیم. خاک رس در بسیاری از محصولات زیبایی از جمله ماسک‌ها استفاه می‌شود. آیا می‌دانستید که مردم برخی فرهنگ‌ها بخصوص آفریقا و خاورمیانه خاک رس را به عنوان غذا می‌خورند؟

همینطور کسانی که کمبود زینک دارند از قرص‌های خاک رس استفاده می‌کنند؟ به علاوه خاک رس با از بین بردن سموم روده به سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کند.

گچ

گچ یک ماده طبیعی و غیرسمی و کربنات کلسیم خالص است. درست است که این غذا هیچ فایده‌ای ندارد، اما مضر هم نیست. کسانی که تمایل به خوردن گچ دارند زنان باردار و افرادی هستند که کمبود آهن دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دانستنی‌هایی عجیب اما واقعی را بخوانید.

 

 

۱۰ دیدگاه

  1. نمکدون

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

    خیلی جالب بود اما هنوز باورم نمیشه شاید غذا با کاکتوس را امتحان کنم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

      سپاس از اینکه همدل و همراه مجله دلتا هستید. امیدوارم مطالب مجله براتون کاربردی و رشد دهنده باشه.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…