دو مردمکی‌هایی که جهان را دوبل می‌بینند!

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چشم یک عضو حیاتی در بدن است. اختلال‌های چشمی می‌توانند بسیار خطرناک باشد.
عجیب‌ ترین بیماری‌ های جهان

زمانی که صحبت از بیماری‌های مرگبار می‌شود ذهن‌مان به سمت بیماری‌هایی چون سرطان، ایدز، بیماری‌های قلبی و غیره می‌رود. غافل از اینکه برخی از این بیماری‌های کشنده، ارتباطی با هیچ یک از این موارد نداشته و بر اثر عواملی مختلف از جمله اختلالات هورمونی در بدن انسان رخ می‌دهند. بیماری‌هایی نادر که با تاثیر بر ظاهر انسان، عواقبی دردناک به همراه خواهند داشت. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی یکی از عجیب‌ ترین بیماری‌ های جهان می‌پردازیم.

عجیب‌ ترین بیماری‌ های جهان

چشم دو مردمکی جزو دسته‌ای از بیماری‌های عجیب و ناشناخته است که بی شک کمتر به گوش شما خورده است. چشم دو مردمکی به حالتی گفته می‌شود که فرد در اثر ابتلای به آن به جای داشتن یک بخش رنگدانه‌دار (عنبیه) در چشم خود، ۲عنبیه دارد. گاهی اوقات عنبیه‌ها جدا از هم هستند و در برخی موارد به یکدیگر چسبیده‌اند. این افراد جهان را دوبل می‌بینند.

چه عواملی منجر به بروز چشم دومردمکی می‌شود؟

تعداد کمی از افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند. بیماری ممکن است به علت‌هایی مختلف رخ دهد که یکی از آن‌ها ارث و ژنتیک است. همچنین ممکن است عارضه‌ای مادرزادی یا یک بیماری مربوط به مشکلات چشم باشد.

افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند از نظر جسمی و روحی و روانی با مشکلاتی بسیار روبرو می‌شوند که زندگی آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد. چشم، عضوی مهم و در عین حال پرکار در بدن است که هرگونه اشکال در آن بسیار بد و ناخوشایند است. زمانی که چشم به بیماری دومردمکی مبتلا می‌شود، حالتی عجیب، نادر و ظاهری نامطلوب به خود می‌گیرد.

بیماری چشم دو مردمکی

آیا چشم دومردمکی قابل درمان است؟

متاسفانه پزشکان راه درمانی برای بیماری چشم دو مردمکی کشف نکرده‌اند. تنها راه قابل انجام، عمل جراحی است. در واقع از بین بردن مردمک دوم با عمل جراحی کاری بسیار سخت است که ممکن است حتی منجر به کور شدن فرد شود.

آیا دو مردمکی بیماری شایع است؟

خوشبختانه این بیماری جزو بیماری‌های شایع نبوده و بسیار نادر است. این بیماری در ژاپن بیشتر از کشورهای دیگر دیده شده است. در برخی افراد، مردمک دوم ممکن است رنگی یکسان نداشته و کمر‌نگ‌تر از مردمک دیگر باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با چشم غیرمسلح چند ستاره می‌توان دید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…