خاکستری قهوه‌ای یک رنگ خاص در چیدمان مبل

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبل خاکستری قهوه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی خانه‌های کلاسیک محسوب می‌شود.
مبل خاکستری قهوه‌ای

رنگ خاکستری قهوه‌ای یکی از رنگ‌های بسیار محبوب و دوست داشتنی برای تزئین دکور خانه‌های ایرانی است. این رنگ خنثی و گرم نه خیلی قهوه‌ای است و نه خیلی خاکستری، بلکه دقیقا در وسط این دو رنگ قرار می‌گیرد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی طرح‌های زیبای مبل خاکستری قهوه‌ای و کاربرد آن در دکوراسیون می‌پردازیم.

انواع سایه‌های رنگ خاکستری قهوه‌ای

خاکستری قهوه‌ای یک رنگ خنثی است، اما سایه‌های متفاوتی دارد. رنگ خاکستری قهوه‌ای گرم، مقداری تناژ صورتی و قرمز نیز در خود دارد. در حالی که رنگ خاکستری قهوه‌ای سرد، تناژی مایل به زرد و سبز وجود دارد.

سایه‌های رنگ خاکستری قهوه‌ای

پس مدلی را انتخاب کنید که بیشتر به دکوراسیون خانه شما بخورد. تناژهای رنگ سرد بیشتر مناسب دکورهای مدرن و همچنین فضاهای کوچک هستند. مطالب بیشتر در مورد رنگ در فضاهای کوچک را در مطلب تاثیر رنگ در دکوراسیون فضاهای کوچک بخوانید.

هماهنگ کردن سایر المان‌های خانه با مبل

برای ایجاد تم رنگی واحد در خانه حتما نیازی نیست دیوارهای خانه را رنگ کنید. با ست کردن چند المان اصلی در دکوراسیون خانه می‌توانید تم رنگ زیبا و واحدی در سرتاسر خانه ایجاد کنید. ست کردن مبل خاکستری قهوه‌ای با رنگ پرده‌ها حالت واقعاً جالبی در دکوراسیون ایجاد خواهد کرد.

هماهنگی المان‌های خانه با مبل

برخلاف سایر رنگ‌های تیره، رنگ خاکستری قهوه‌ای، محیط خانه را سنگین و گرفته نشان نمی‌دهد، بلکه برعکس، این پرده‌ها فضای خانه را باز و بسیار لوکس و شیک نشان می‌دهند. به غیر از پرده می‌توانید رنگ کلاهک آباژورهای رومیزی یا ایستاده را نیز با رنگ مبلمان اتاق ست کنید.

ست کردن تنازهای مختلف در کنار هم

اگر رنگ مبل سایه روشن است، رنگ دیوار اتاق نشیمن یا پذیرایی بهتر است تیره‌تر انتخاب شود. وقتی رنگ دیوار تیره باشد، مبلمان لوکس شما خود را بیشتر نشان می‌دهند. این موضوع برای سایر لوازم دکوری اطراف مبلمان نیز صادق است.

مبل خاکستری قهوه ای برای نشیمن

وقتی رنگ دیوار با سایه تیره و مایل به خاکستری انتخاب شود، باید مشابه آن رنگ را در سایر بخش‌های اتاق نیز تکرار کنید. از آنجایی که رنگ مبل روشن انتخاب شده، قرار دادن چند کوسن رنگ تیره مشابه رنگ دیوار روی مبلمان، نتیجه‌ای فوق العاده زیبا در پی خواهد داشت. با این کار دکوراسیون خانه کاملاً هماهنگ و دارای هارمونی و معنا احساس خواهد شد.

انواع مکمل‌های رنگ خاکستری قهوه‌ای

رنگ آلویی

رنگ آلویی یک مکمل عالی برای رنگ خاکستری قهوه‌ای است. بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که رنگ خاکستری قهوه‌ای رنگ غالب دکوراسیون باشد و رنگ آلویی بصورت تاکیدی، مثل یک صندلی راحتی تک نفره کنار مبل خاکستری قهوه‌ای قرار بگیرد. در کنار صندلی می‌توانید رنگ پرده‌های اتاق نشیمن و پذیرایی را نیز به رنگ آلویی انتخاب کنید.

مبل خاکستری قهوه‌ای در نشیمن

رنگ زرد و طلایی

رنگ زرد و طلایی نیز از جمله رنگ‌هایی هستند که با ست مبل خاکستری قهوه‌ای ست می‌شوند. این رنگ‌ها معمولا در پرده یا لوازم دکوری اطراف مبلمان مثل فریم طلایی تابلوی روی دیوار، یا آباژور پایه طلایی رومیزی کنار مبل، انتخاب می‌شوند.

مبل خاکستری قهوه‌ای در نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مبل سفید، دکوراسیون منزل خود را زیبا کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…