کیک قهوه خیس، یک عصرانه دلپذیر

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای درست کردن یک عصرانه دلپذیر و خوش عطر و طعم آماده‌اید؟ این عصرانه دل‌چسب و خوشمزه چیزی نیست جز کیک قهوه خیس!
کیک خیس
احتمالا در کافه‌ها و شیرینی فروشی‌ها کیک خیس را امتحان کرده‌اید. کیک‌های خیس با بافت بسیار نرم و مرطوبی که دارند بسیار محبوب هستند و نسبت به کیک‌های معمولی لذیذترند. در این دستورالعمل می‌خواهیم طرز تهیه کیک قهوه خیس را به شما آموزش دهیم. مواد لازم را تهیه کرده و دستورالعمل را مرحله به مرحله پیش ببرید. با همین دستورالعمل می‌توانید کیک‌های خیس با طعم‌های مختلفی آماده کنید. برای مثال کیک خیس وانیلی با مغزهای مختلف و یا کیک خیس شکلاتی و میوه‌ای؛ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه این کیک خوشمزه با طعم قهوه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه خیس

  • آرد ساده الک شده ۲۲۵ گرم یا یک فنجان
  • نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری
  • شکر معمولی ۲۰۰ گرم یا یک فنجان
  • تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
  • کره سه‌ چهارم فنجان
  • شیر دو سوم فنجان
  • پودر قهوه ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک قهوه خیس

مرحله اول

برای تهیه این کیک خیس شما ابتدا باید فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. قالبی که برای پخت کیک خیس در نظر گرفتید را چرب کرده و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس تمام مواد لازم را آماده کنید؛ یعنی پودر قهوه فوری را داخل آب حل کرده، آرد را الک کنید و نمک و بیکینگ پودر و سایر مواد خشک را با هم داخل یک کاسه مخلوط کنید.

مرحله دوم

داخل یک کاسه بزرگ کره نرم شده را با مخلوط مواد خشک ترکیب کنید تا بافت خمیر ایجاد شود و خمیر یکدستی به دست آورید. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده و با همزن دستی بزنید سپس به آرامی به خمیر داخل کاسه اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را اصلا یکباره به خمیر اضافه نکنید. کمی تخم مرغ بریزید و بعد از هم زدن مقدار دیگری اضافه کنید. در صورت لزوم مقدار آرد بیشتری اضافه کنید اما قبل از اضافه کردن حتما آرد را الک کنید.

مرحله سوم

این مرحله نوبت اضافه کردن مخلوط قهوه و شیر است. بعد از این که آن‌ها را اضافه کردید به کمک همزن ایستاده با سرعت پایین یا با همزن دستی مواد را خوب مخلوط کنید تا دانه‌های قهوه به تمام بافت خمیر برسند. خمیر کیک به دست آمده را داخل قالبی که چرب کرده‌اید، بریزید.

مرحله چهارم

سپس به مدت یک ساعت خمیر را داخل فر قرار دهید. در مراحل پایانی پخت، به کمک یک چنگال از پخته شدن کامل کیک مطمئن شوید. یعنی یک چنگال را داخل کیک بزنید، اگر خمیر به آن اصلا نچسبید یعنی کیک‌ پخته شده است. کیک را از فر بیرون بیاورید و روی آن را با خامه یا آجیل تزئین کنید و سپس با یک فنجان چای گرم سرو کرده و لذت ببرید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب توپک ژامبون با پنیر چدار، یک فینگرفود جذاب را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ب٫ظ

  3. ساینا

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

    • فاطمه امیری

      ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

      سپاسگزارم.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…