روش‌های معجزه‌آسا برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده

۱۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به‌طور کلی مو خشک، به مویی اطلاق می‌شود که رطوبت کافی جذب نمی‌کند یا رطوبت خود را از دست می‌دهد.
درمان خشکی مو

اگر موهای شما بلند یا کوتاه، فر یا صاف باشد فرقی نمی‌کند. همه‌ خانم‌ها دوست دارند موهایی درخشان و سالم داشته باشند. اگر شما هم موهای خشکی دارید، برای درمان خشکی مو می‌توانید با مجله دلتا همراه باشید.

راه‌های درمان خشکی مو

کوتاه کردن موها

ممکن است برای درمان خشکی مو به کوتاه کردن نوک موها نیاز شود. حتی اگر موهای شما خیلی بلند نیست، موخوره باعث می‌شود حالت دادن به موها سخت شود. از آرایشگر خود درخواست کنید شما را برای مراقبت از مو راهنمایی کند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب ۵ روغن شگفت‌انگیز برای افزایش رشد موی سر را بخوانید.

درمان خشکی مو

مصرف ویتامین‌ها

برای حفظ سلامتی بدن به ویتامین‌ها نیاز دارید. ویتامین A، ویتامین C، بیوتین (ویتامین B7) و آهن به داشتن موهای سالم و رفع خشکی مو کمک می‌کنند و به‌طور مستقیم سلامت مو و ناخن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ویتامین‌های مفید برای موها را می‌توانید از طریق مصرف مواد غذایی حاوی آن‌ها دریافت کنید.

اضافه کردن اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها به رژیم غذایی

اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها هم در درمان خشکی مو موثر هستند. از جمله مواد غذایی که سرشار از اسیدهای چرب و امگا ۳هستند، عبارتند از ماهی سالمون، ماکارل، تن و ساردین.

استرس اکسیداتیو باعث پیر شدن موها می‌شود. برای مبارزه با استرس اکسیداتیو، مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از جمله این مواد می توان به گردو، لوبیا قرمز، بلوبری، کلم بروکلی و گوجه فرنگی اشاره کرد.

اجتناب از شستن روزانه‌ موها

شامپو علاوه‌بر اینکه کثیفی را از موها برطرف می‌کند، باعث از بین رفتن سبوم هم می‌شود. سبوم، چربی طبیعی است که منجر به درخشندگی موها می‌شود. با شست‌وشوی روزانه‌ موها، باعث از بین رفتن چربی طبیعی موهای خود می شوید.

درمان خشکی مو

استفاده از حوله به‌جای خشک کردن مو در هوای آزاد

اگر موهای شکننده‌ا‌ی دارید که حالت دادن به آن بعد از شست‌وشو دشوار است، احتمالا موهای شما طی فرآیند خشک شدن رطوبت زیادی را از دست داده‌اند. به‌جای اینکه اجازه دهید مو در هوای آزاد خشک شود، بعد از شست‌وشو دور آن‌ حوله بپیچید.

استفاده‌ کمتر از وسایل حرارتی حالت‌دهنده‌ مو

اگر می‌خواهید از سشوار و وسایل حرارتی استفاده کنید، آن را دست‌کم ۳۰ سانتی‌متر از موهای خود فاصله دهید و از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید.

درمان خشکی مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۵ روش طبیعی برای داشتن پوستی صاف و بی‌نقص را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…