۷ دلیل اینکه نباید قوز کنیم

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ستون فقرات سه انحنا وجود دارد که ستون فقرات را به شکل S نشان می‌دهد. وقتی که انحنای پشت از حد معمول خود خارج شود و بدن به شکل C درآید به آن قوز می‌گوییم.
وضعیت درست بدن

وضعیت قرارگیری مناسب بدن به اندام‌های داخلی شکم این امکان را می‌دهد که بدون فشار اضافی وضعیت طبیعی‌شان را به خود بگیرند. ایستادن و نشستن نادرست می‌تواند باعث اختلال در جریان طبیعی عملکرد اندام‌های مختلف و آسیب به استخوان‌ها شود. در این مطلب از مجله دلتا دلایل اهمیت وضعیت درست بدن را می‌خوانید.

وضعیت درست بدن

ما چه ایستاده باشیم یا نشسته و درازکش، جاذبه‌ زمین نیرویی بر مفاصل و عضلات ما وارد می‌کند. وضعیت قرارگیری درست، مستلزم توزیع نیروی گرانش از طریق بدن ماست. به نحوی که به هیچ یک از ساختارهای بدن فشار بیش از حد وارد نشود. در ادامه به دلایل مهم بودن وضعیت درست بدن می‌پردازیم.

تصویری با اعتماد به نفس از شما

وضعیت درست بدن اعتماد بنفس را افزایش خواهد داد. امتحان کنید: در مقابل آینه، صاف بایستید سپس قوز کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. تفاوت را می‌بینید؟ در مورد افراد پیرامون‌تان که از نظر شما با اعتماد به نفس هستند فکر کنید. اکثر این افراد صاف می‌ایستند و می‌نشینند.

تنفس راحت‌تر و عمیق‌تر

وقتی مداوم بدن را درست و صاف نگه داریم، ریه‌ها فضای مناسبی برای پر شدن کامل از هوا خواهند داشت. بنابراین تنفس و اکسیژن‌رسانی با کیفیت بهتری انجام می‌شود.

گردش خون و گوارش بهتر

وضعیت قرارگیری مناسب بدن به اندام‌های گوارشی این امکان را می‌دهد که به راحتی حرکات طبیعی خود را داشته باشند. قوز کردن یک عامل موثر در مشکلات گوارشی از برگشت اسید معده گرفته تا یبوست و حتی فتق محسوب می‌شود.

وضعیت مناسب بدن

لاغرتر و جوان‌تر به نظر می‌رسید

وقتی یک وضعیت بدنی خوب داشته باشید، فورا ۱.۵ تا ۳ کیلوگرم از وزن ظاهری‌تان کاسته می‌شود! این کار باعث می‌شود که شما باریک‌تر و جوان‌تر بنظر برسید و لباس‌هایتان بهتر به نظر خواهند آمد. حتی قدتان هم بلندتر دیده می‌شود.

کمک به عضلات و مفاصل‌

وضعیت درست بدن به ما کمک می‌کند تا استخوان‌ها و مفاصل را در هم‌ترازی درستی نگه داریم. طوری که از عضلات ما به درستی استفاده شود و عواملی که می‌توانند منجر به درد مفاصل و خستگی یا کشیدگی عضلات شوند، کاهش یابند.

تغییر ذهنیت و روحیه

هنگامی که شما خوب و شاد هستید معمولا وضعیت بدنتان درست است. در مقابل، اگر غمگین باشید اغلب به حالت خمیده می‌ایستید یا می‌نشینید. دفعه‌ بعدی که احساس افسردگی کردید یا بخاطر چیزی مضطرب بودید، سعی کنید صاف بایستید و نفس عمیق بکشید.

ستون فقراتتان سالم می‌ماند

حمایت از کمر بخصوص برای افرادی که ساعات زیادی پشت میز می نشینند و یا در طول روز سر پا هستند اهمیت ویژه‌ای دارد.

فشار ناشی از وضعیت نادرست بدن به مرور زمان می‌تواند ویژگی‌های آناتومیک ستون فقرات را تغییر دهد و منجر به احتمال انقباض عروق خونی و اعصاب شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تسکین فوری گرفتگی کمر در خانه را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…