چگونه به خواب‌آلودگی بعد از ظهر غلبه کنیم

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواب‌آلودگی گاهی ناشی از کم‌خوابی شبانه است. این مشکل آزاردهنده است اما راه حل‌های ساده‌ای دارد.
رفع خواب آلودگی

همین که ناهار را می‌خوریم، پلک‌هایمان سنگین می‌شود. گهگاه خمیازه می‌کشیم و به‌سختی می‌توانیم بر روی کارهایمان تمرکز کنیم. خیلی از ما با این مشکل مواجه هستیم و معمولا بعدازظهرها، انرژی لازم برای انجام کارهای خود را نداریم. ولی به‌راحتی و با انجام چند ترفند ساده می‌توانیم انرژی از دست‌رفته را بازیابیم و بهره‌وری خود را برای باقی روز افزایش دهیم. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با روش‌های رفع خواب آلودگی بعد از ظهر آشنا خواهید شد.

میز کارتان را مرتب کنید

این کار نیاز چندانی به تمرکز و به‌کارگیری نیروی فکری شما ندارد و موجب می‌شود حس کنید که پرانرژی‌تر شده‌اید. زیرا کاری را انجام داده‌اید که نتیجه‌ آن قابل مشاهده است و بی‌نظمی‌هایی را که موجب تحلیل رفتن انرژی‌تان می‌شود، برطرف کرده‌اید.

چای عصرانه بنوشید

نوشیدن چای و دمنوش‌های انرژی‌زا روش خوبی برای مقابله با بی‌تحرکی‌های بعدازظهر است. اندک کافئین موجود در چای و ترکیبات دمنوش‌های انرژی‌زا موجب نشاط شما خواهند شد.

کار مورد علاقه‌تان را انجام دهید

در ابتدای روز و زمانی که انرژی بالایی دارید، روز خود را با انجام کارهای سختی که دارید شروع کنید. کارهای مورد علاقه‌تان را به بعد از ظهر موکول کنید. بنابراین وقتی خواب‌آلودگی بعدازظهر به سراغ‌تان می‌آید، شوروشوقی که برای انجام کارهای مورد علاقه‌تان دارید به شما کمک می‌کند در رفع خواب‌ آلودگی خود موفق باشید.

از رایحه‌ درمانی استفاده کنید

یک قطره روغن نعناع روی دست خود بریزید و به‌سرعت دست‌های خود را به هم بمالید و سپس آنها را روی صورت‌تان (البته به غیر از اطراف چشم‌ها) بمالید.

عطر نعناع، موجب افزایش میزان انرژی شما و رفع خواب آلودگی می‌شود. عطر گیاه رزماری (به شکل طبیعی، نه اسانس) نیز موجب افزایش نشاط و تقویت روحیه می‌شود.

خواب آلودگی زیاد

حرکات کششی انجام دهید

شانه‌های خود را به سمت جلو و سپس عقب بچرخانید و هر چرخش را با دم و بازدمی عمیق زمان‌بندی کنید. این کار را به مدت ۲ دقیقه تکرار کنید.

تکه‌ای شکلات تلخ بخورید

این توصیه مجوزی برای زیاده‌روی در مصرف شکلات تلخ نیست. شکلات تلخ (بر خلاف شکلات شیری) ماده‌ غذایی سالمی است که میزان بالایی چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌ دارد. علاوه بر این برخورداری از اندکی کافئین حس سرخوشی رضایت‌بخشی را در فرد ایجاد می‌کند.

آدامس‌های معطر و تند بجوید

جویدن آدامس‌هایی با طعم و عطر تند تحریک‌کننده است و به مغزی که دارد تسلیمِ رخوت و بی‌حالی می‌شود، نشاط‌ می‌بخشد.

کارهای گروهی انجام دهید

اگر به تنهایی کار می‌کنید سعی کنید در زمانی از روز که تمرکز شما رو به کاهش است، کارهایی را به همراه دیگران انجام دهید. البته کاری که انجام می‌دهید، حتما باید جالب و تعاملی باشد. نشستن در اتاق و گوش دادن به پرحرفی‌های افراد فقط موجب خواب‌آلودگی بیشتر خواهد شد.

تنوع ایجاد کنید

وقتی حس می‌کنید که تمرکزتان در حین انجام وظیفه‌ مهمی رو به کاهش است، به مدت ۳۰ دقیقه کار دیگری را انجام دهید و سپس دوباره مشغول انجام وظیفه‌ اصلی خود شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه تمرکز حواس‌مان را بالا ببریم؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…