تسکین فوری گرفتگی کمر در خانه

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
احتمال بروز گرفتگی کمر در زنان باردار، کسانی که بدن‌شان کم‌آب است و کسانی که در طول روز ساعات زیادی می‌نشینند افزایش پیدا می‌کند.
درمان گرفتگی کمر
گرفتگی عضلات کمر از جمله اختلالاتی است که معمولا بصورت ناگهانی بروز پیدا می‌کند و اغلب با درد شدید و ناتوان‌کننده‌ای همراه است. این اختلال اکثرا بواسطه آسیب‌دیدگی‌های قبلی در ناحیه کمر ایجاد می‌شود. خوشبختانه راه‌های ساده‌ای برای رفع این درد آزاردهنده یا تسکین آن وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به راه‌های درمان گرفتگی کمر در خانه می‌پردازیم.

علت بروز گرفتگی در کمر

دلیل اصلی بروز گرفتگی کمر، منقبض شدن عضلات این قسمت از بدن است. درد ناشی از این عارضه بسته به شدت گرفتگی متفاوت خواهد بود. احتمال سرایت کردن درد به قسمت‌های نزدیک به کمر مانند پاها و بروز گرفتگی در آن‌ها هم وجود دارد.

درمان گرفتگی کمر در خانه

ماساژ

۳۰ الی ۶۰ ثانیه بر روی عضله‌ای که دچار گرفتگی شده است فشار وارد کنید. بعد از آن ناحیه اطرافش را بصورت دایره‌وار ماساژ دهید. فشاری که وارد می‌کنید باید محکم باشد، اما نه در حدی که دردناک شود. اگر در ناحیه‌ای که در حال ماساژ دادن هستید نبض یا تپشی زیر دست‌تان احساس کردید، دیگر فشار وارد نکنید.

کمپرس سرد و گرم

استفاده از کمپرس سرد و گرم می‌تواند برای کاهش درد و التهاب و گرفتگی عضلات کمر موثر باشد. توصیه می‌شود از کیسه‌های گرم و سرد بطور متناوب (با فواصل استراحت ۲۰ دقیقه‌ای) استفاده کنید.

داروهای شل‌کننده عضلات

می‌توان هم‌زمان با ماساژ، از پمادهای شل‌کننده عضلات مثل پیروکسیکام یا پمادهای گیاهی مشابه برای درمان گرفتگی کمر استفاده کرد. این پمادها به گرم شدن محل گرفتگی و تسکین درد کمک می‌کنند.

رفع کمبود مواد معدنی

کمبود املاحی مانند منیزیم و کلسیم در بدن موجب گرفتگی عضلات می‌شوند. اگر گرفتگی‌های مکرر عضلانی دارید باید کمبود مواد معدنی را بررسی کنید.

 گرفتگی کمر

استفاده از فوم رولر

بسیاری از ورزش‌کاران و افراد عادی، بعد از انجام فعالیت‌های جسمانی از فوم رولرها برای کاهش فشار موجود بر عضلات و گرفتگی آن‌ها استفاده می‌کنند. البته حتما پیش از استفاده با پزشک متخصص مشورت کنید. استفاده نادرست از این وسیله می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی کمر شود.

تقویت عضلات

تقویت عضلات کمر با انجام ورزش‌های مناسب و همچنین پرهیز از عادات غلط مانند قوز کردن و نادرست خوابیدن، به میزان چشمگیری در کاهش درد و درمان گرفتگی کمر موثر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان خانگی گرفتگی گوش را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…