عجیب‌ترین حقایق جهان که باور نمی‌کنید!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واقعیت‌هایی عجیب و شگفت انگیز در جهان پیرامون ما وجود دارند که شاید از آن‌ها خبر نداشته باشیم.
عجیب ترین حقایق جهان

گاهی اوقات چیز‌هایی به گوش‌مان می‌خورد که ممکن است به سختی باور کنیم، اما واقعیت محض هستند. به همین دلیل تحقیقات و مطالعات زیادی برای کشف یک‌سری حقایق انجام شده است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره عجیب ترین حقایق جهان صحبت خواهیم کرد.

عجیب ترین حقایق جهان

 استفاده از کیسه‌های آرد به عنوان لباس

در دهه ۱۹۳۰ میلادی هنگامی که مردم آمریکا حال و روز چندان مناسبی نداشتند، بانوان با انتخاب‌های متعددی برای پوشیدن لباس رو به رو نبودند. آن‌ها باید خلاقیت به خرج می‌دادند و بنابراین تصمیم گرفتند به وسیله کیسه‌های کتانی آرد برای خود و اطرافیانشان لباس بدوزند.

هنگامی که تولید کنندگان به فراگیر شدن این مسئله پی بردند، کیسه‌های آرد خود را با الگوها، طرح‌ها و نقش‌های مختلف تولید کردند. روی برخی از کیسه‌ها حتی دستور شستشو و یا دوخت لباس نیز حک شده بود.

بزرگ‌ترین پرنده در جهان

فسیل «پرنده نقره‌ای عظیم» در کشور آرژانتین پیدا شد. پژوهشگران اعلام کردند که این پرنده ۶ میلیون سال قبل روی کره زمین زندگی می‌کرده است. طول بال‌های این پرنده به ۶ تا ۸ متر می‌رسیده و ارتفاع آن نیز ۲ متر برآورد شده است.

عجیب‌ترین پیام اضطراری

در سال ۱۹۴۸ میلادی، کشتی‌هایی که در حال عبور از مالزی بودند، پیغام‌های اضطراری عجیبی دریافت کردند. کشتی‌های آمریکایی با سیگنال‌هایی از سوی یک کشتی هلندی مواجه شدند. پیغام به این شرح بود: “تمام افسران به همراه کاپیتان مرده اند. احتمالا تمام کارکنان کشته شده اند؛ من در حال مرگ هستم”.

هنگامی که کشتی‌ها برای نجات آن‌ها به محل مراجعه کردند، تمام خدمه و افسران را مرده و در حالتی شبیه به یخ زدن پیدا کردند. در چهره‌های آن‌ها ترس و وحشت زیادی وجود داشت. دست‌هایشان نیز بصورت کشیده قرار گرفته بود. نکته ترسناک این بود که هیچ جراحتی روی بدن آن‌ها دیده نمی‌شد.

دلیل استفاده از اثر انگشت

دو فردی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دلیل استفاده ما از اثر انگشت هستند. آن‌ها هر دو یک اسم داشتند، به یک زندان فرستاده شدند و عجیب‌تر آنکه هیچ‌گاه قبل از آن همدیگر را ندیده بودند.

چهره آن‌ها علی رغم عدم وجود هیچ گونه ارتباط فامیلی، با یکدیگر یکسان بود. به همین دلیل برای شناسایی آن‌ها از اثر انگشت استفاده شد.

مطلب رازهای باورنکردنی درباره اثر انگشت را بخوانید.

رازهای شگفت انگیز جهان

بیدار باش قدیمی

قبل از آنکه ساعت‌های زنگ دار اختراع شوند، افرادی به نام «knocker upper» وجود داشتند که کارشان بیدار کردن افراد بود. به این ترتیب مردم می‌توانستند به موقع به کار‌های خود برسند. آن‌ها با استفاده از چوب و یا نخود به شیشه‌ها ضربه می‌زدند تا افراد را بیدار کنند.

ترسناک‌ترین مومیایی‌ها

مومیایی‌های گوآناخوآتو  ترسناک‌ترین مومیایی‌ها در جهان هستند. حالت چهره نشان می‌دهد که آن‌ها یا به صورت زنده زنده دفن گشته و یا آن که بر اثر شکنجه کشته شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهای شگفت انگیز تغییرات تاریخی بدن انسان را بخوانید.

 

 

 

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ب٫ظ

  2. الی

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۰۸ ب٫ظ

      از همراهی مهربانانه شما سپاس گزارم.

      پاسخ

  4. رضا

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

    ایت دنیا چقدر عجیب است همه چی عجیبه درحالی که عادی نشون میده حتی زنده بودن آدما با اینهمه رگ پی رگهای مخصوص قلب ومغز درباره حیوانات زنبورها یعنی کل دنیا عجیب است چیزی هم معلوم نیست

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

      از همراهی مهربانانه شما سپاس گزارم.
      دنیا عجایبی دارد که با دیدن آنها ،پی به خالقی با شعور می بریم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…