ایده‌هایی جذاب برای چیدمان آپارتمان کوچک

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از خانه‌ها در زندگی امروز، متراژ کمی دارند. بنابراین در چنین وضعیتی باید بتوان بهترین چیدمان را در ابعاد کم انجام داد.
چیدمان منزل با متراژ کم

زندگی در یک آپارتمان کوچک نیاز به استفاده از ایده‌های خلاقانه دارد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم بطور اختصاصی در مورد چیدمان منزل با متراژ کم صحبت کنیم. یک نمونه آپارتمان بسیار زیبا با متراژ کم را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. با مطالعه و بررسی طراحی داخلی این آپارتمان‌، می‌توانید ایده‌های مناسبی برای طراحی فضای مورد نظر خود بدست آورید. 

معرفی کلی آپارتمان

متراژ این آپارتمان برابر با ۲۹ متر مربع است و از طراحی داخلی به سبک مدرن و مینیمال بهره می‌برد. همانطور که می‌دانید در سبک مدرن و مینیمال، میزان وسایل و مبلمان منزل به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده و شکل و طرح مبلمان نیز به ساده‌ترین شکل ممکن انتخاب می‌شوند.

چیدمان منزل کوچک

رنگ فضا

رنگ غالب در طراحی چنین آپارتمان‌هایی رنگ خنثی سفید و مشکی است که با حضور مواد طبیعی مثل چوب و گل و گیاه، حالتی انرژیک و گرم نیز به فضا افزوده می‌شود.

هال ورودی خانه

از هال اصلی خانه که عبور کنیم وارد راهروی ورودی و همچنین فضای حمام و دستشویی این آپارتمان کوچک می‌شویم. در راهروی ورودی، بغیر از یک عدد نیمکت چوبی ساده و کمد دیواری برای نگهداری کفش و لباس، هیچ چیز دیگری قرار داده نشده است. با توجه به اینکه فضای راهرو تنگ است، هر چه فضا خلوت‌تر باشد، زیباتر و جادارتر دیده خواهد شد.

هال ورودی خانه

نشیمن

فضای نشیمن، مبل راحتی ال شکل و مقدار زیادی کابینت و کمد دیواری را شامل می‌شود. انتهای آن نیز یک کتابخانه عمودی کوچک و باریک قرار گرفته است. یک عدد میز جلو مبلی مربعی شکل با فریم استیل در مواقع غیر ضروری، زیر پایه باز مبل راحتی مخفی می‌شود. مواقعی که به میز نیاز داشتید، کافی است آن را از زیر مبل بیرون بکشید.

مطالب بیشتر در زمینه دکوراسیون نشیمن کوچک را در مطلب دکوراسیون متفاوت برای نشیمن کوچک بخوانید.

نشیمن خانه کوچک

آشپزخانه

شکل آشپزخانه نیز بسیار زیبا و حرفه‌ای طراحی شده است. آشپزخانه بصورت خطی بوده و یک میز اپن کوچک چوبی در آشپزخانه قرار گرفته است. این میز نقش اپن یا جزیره آشپزخانه و میز غذاخوری را ایفا می‌کند. بالای میز یک لامپ مدرن متحرک نیز نصب شده که می‌توان در صورت نیاز جای لامپ را تغییر داد. رنگ آشپزخانه یکدست سفید است. کابینت‌ها بدون دستگیره و با طرح هایگلاس طراحی شده‌اند.

مطالب بیشتر در زمینه طراحی آشپزخانه‌های کوچک را در مطلب ترفندهای چیدمان آشپزخانه کوچک بخوانید.

دکوراسیون خانه کوچک

فضای خواب

نکته جالب توجه در چیدمان منزل با متراژ کم استفاده از مبل تخت‌خواب‌شو است. در این آپارتمان یک تخت خواب سایز متوسط دقیقا زیر مبل راحتی قرار گرفته است. تخت خواب به صورت کشویی از قسمت زیرین مبل بیرون کشیده می‌شود. برای چراغ خواب از لامپ مدرن متحرک آَشپزخانه استفاده می‌شود. این لامپ طوری طراحی شده که می‌توان آنرا از سقف بیرون کشید و به هر جایی از خانه منتقل کرد.

منزل با متراژ کم

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ترفندهایی ساده خانه خود را نو کنید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ریحانه

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

    خوب است

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…