موجودات عجیبی که تنها در کف اقیانوس‌ها دیده می‌شوند!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نزدیک به سه چهارم کره زمین را اقیانوس‌ها تشکیل می‌دهند. به همین دلیل است که سیاره ما از فضا به رنگ آبی دیده می‌شود. این پهنه های آبی زیبا میلیون‌ها سال عمر دارند و رازها و شگفتی‌های زیادی را در خود پنهان کرده‌اند.
موجودات شگفت انگیز کف اقیانوس ها

از آنجایی‌که بیش از ۸۰ درصد مساحت اقیانوس‌های زمین کاوش نشده است و نقشه‌ای از آن‌ها در دست نیست، ممکن است هزاران موجود دریایی، بقایای کشتی و دیگر چیزهای رازآلود آنجا باشند که ما هرگز به وجودشان پی نخواهیم برد و نمی‌توانیم کشفشان کنیم.

آن قسمت‌های ژرف و تاریک اقیانوس که کاوش شده‌اند، چیزی جز شگفتی برای ما به ارمغان نیاورده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا  این مطلب از مجله دلتا درباره موجودات شگفت انگیز کف اقیانوس ها صحبت خواهیم کرد.

موجودات شگفت انگیز کف اقیانوس ها

ماهی نیش‌دندان در اعماق دریا زندگی می‌کند

این موجود دریایی ترسناک از معدود موجودات دریایی است که در ژرف‌ترین بخش‌های اقیانوس کشف شده‌ است. آشکار است که نامش را از روی دندان بزرگش برگزیده‌اند. دندانی که در مقایسه با جثه‌اش نسبت به دیگر انواع ماهی، بسیار بزرگ‌تر است.

ماهی منجم برای شکار طعمه‌اش، خود را در خاک فرو می‌برد

نام این‌گونه را ماهی منجم گذاشته‌اند زیرا خودش را در خاک فرو می‌کند و منتظر شکارش می‌ماند. چشمانش بالای سرش قرار می‌گیرند و به بالا خیره می‌شود. وقتی این ماهی به‌ ظاهر عصبانی وعده غذایی‌اش را می‌بیند، یک حرکت الکتریکی انجام می‌دهد تا طعمه‌اش را گیج کند.

سپس دهان بزرگش را می‌گشاید و آن را می‌بلعد. این موجود دریایی در پنهان کردن خودش بسیار زیرکانه رفتار می‌کند به‌طوری‌که تنها چشم‌هایش آشکار می‌شوند.

چیزهای عجیب در کف اقیانوس ها

یک رودخانه زیر آب

رودخانه‌ای در کف دریای سیاه هست که شبیه به رودخانه‌هایی است که در خشکی می‌بینیم. در این ناحیه نه‌تنها این رودخانه جریان دارد، بلکه درخت، آبشار، برگ و رودکنار هم در کنار آن دیده می‌شود.

اختاپوس عظیم اقیانوس آرام می‌تواند تا ۹ متر طول داشته باشد

اختاپوس عظیم اقیانوس آرام، بزرگ‌ترین گونه اختاپوس در جهان است و درون اقیانوس آرام شمالی و از کناره‌های ساحل کشور آمریکا تا سواحل آلاسکا و ژاپن یافت می‌شود. بزرگ‌ترین این موجودات که تاکنون کشف شده است ۲۷۲ کیلوگرم وزن و ۹ متر طول داشته است.

فرشته‌ای در دریا

نام این جانور را فرشته دریایی گذاشته‌اند زیرا به زیبایی در تاریکی و ژرفای عمیق اقیانوس می‌چرخد و شنا می‌کند. بدن درخشان این جاندار به‌گونه‌ای است که انسان را به یاد فرشته‌ها می‌اندازد. فرشته دریایی درواقع نوعی حلزون دریایی است که طولش به بیش از ۵ سانتی‌متر نمی‌رسد و از باله‌ها یا همان پاهایش برای شنا کردن بهره می‌گیرد.

موجودات شگفت انگیز اقیانوس ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا حیوانات هم گریه می‌کنند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…